افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با ۱۰ ماده غذایی که یبوست را درمان می کند

9438187188662417468200161141230199152131155

تحقیقات نشان داده یبوست یک عارضه بدی برای بدن است که باعث بروز بیماری های سخت می شود پس بهتر از پیشگیری کنیم از بروز این مشکل در این جا آشنایی با ۱۰ ماده غذایی که یبوست را درمان می کند در اختیار شما می گذاریم .

یبوست یک بیماری بسیار خطرناک است که منجر به جذب سموم می‌شود به کمک این ۱۰ ماده غذایی به موقع و راحت این سموم را دفع کنید.

؛ یبوست یک بیماری بسیار خطرناکی است که باعث می‌شود سموم موادغذایی جذب بدن شوند. عامل اصلی یبوست مواد غذایی است که مصرف می‌کنیم. اگر فیبر بدن کم باشد آب کم مصرف کنیم سیستم گوارشی ما نمی‌تواند راحت و به موقع دفع کند پس از انباشت مواد در روده بزرگ ایجاد سمومی می‌کند که جذب بدن می‌شود. بدین منظور ۱۰ ماده غذایی را معرفی می کنیم که فیبر بالایی دارند و کمک به هضم و دفع به موقع می‌شود.

۱۰ ماده غذایی به شرح زیر است:

تمشک: ۸ گرم تمشک روزانه کمک بسیار زیادی به از بین بردن باکتری‌های مضر روده می‌کند و حاوی فیبر بالایی است. دکتر اریکا سانبرگ دانشمند محقق ارشد در گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی از دانشگاه استنفورد بر این باور است که تمشک فیبر بسیار بالایی دارد که اگر روزانه مصرف شود دیگر مشکل یبوست نخواهیم داشت.

پرتقال‌: حاوی ویتامین سی‌ است یک ملین و نرم کننده مدفوع است. محققان به جای قرص‌های مسهل پرتقال را پیشنهاد می کنند.

آب: کم شدن آب بدن موجب سفت شدن مدفوع و دفع سخت آن می‌شود. با نوشیدن آب به سادگی از یبوست جلوگیری کنید.

کفیر: کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده است که باکتری‌های مفید آن ده برابر بیشتر از ماست می باشد. علاوه بر خاصیت ضد عفونی کردن روده بزرگ به دفع آسان نیز کمک می‌کند.

بادام: بادام به دلیل وجود منیزیم اسید معده را کنترل می‌کند و به هضم راحت مواد غذایی و دفع راحت آن کمک می‌کند. توصیه می‌شود روزانه حدود یک مشت کوچک معادل یک اونس مصرف شود.

لوبیا سیاه: ۱۵ گرم لوبیا سیاه حاوی پتاسیم و منیزیم کافی بدن می‌باشد. برای هضم و دفع مواد غذایی به علت داشتن فیبر بالا بسیار مفید است.

آلو‌: ۶ گرم آلو حکم ملین را دارد. آلو به دلیل داشتن سوربیتول دارای فیبر بالایی می‌باشد و کمک بسزایی به دفع مواد غذایی می‌کند.

سبزی‌: از برگ اسفناج ، برگ چغندر، برگ کلم و … کلا تمام سبزیجات فیبر زیادی دارند که منجر به دفع آسان مواد غذایی می شود.

سبوس گندم: سبوس گندم فیبر مفیدی برای بدن دارد.

قهوه: قهوه یا چای مایعات گرم کمک می کند که معده و روده نرم شود و به آرامی به کار خود ادامه دهند و دفع آسانی داشته باشیم.

 

پزشکین : آشنایی با ۱۰ ماده غذایی که یبوست را درمان می کند

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *