افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با چند بیماری دهانی و علت آن

  • این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نخستین علائم بیماری‌های مختلفی مانند انواع دیابت، فشار خون بالا، کم‌خونی، بیماری‌های خودایمنی مانند آرتروز مفاصل، پارکینسون و آلزایمر باشد. از طرفی ممکن است خطر عفونت‌های قارچی و پوسیدگی دندانی را افزایش دهد.

 

اکثر ما مشکلاتی نظیر بدبویی دهان یا ایجاد زخم در دهان را سطحی می‌دانیم و اغلب آن را نادیده می‌گیریم و به جای مراجعه به دندانپزشک برای درمان این بیماری یا مشکل، از روش‌های طبیعی  (که اغلب به طور موقت باعث رفع مشکل می‌شود) استفاده می‌کنیم. اما آیا می‌دانید که اغلب مشکلات دهانی می‌تواند منجر به بیماری‌های لثه یا سرطان دهان شود؟
تنفس بدبو: 
این مسئله ممکن است به دلیل ساده‌ای مانند عدم شستشوی دهان بعد از خوردن غذا یا خارج کردن مواد اضافی لای دندان رخ دهد. اگر این کارها را انجام ندهید منجر به رشد باکتری‌ها شده و دهانتان بوی بدی خواهد داد.
خشکی دهان: 
این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نخستین علائم بیماری‌های مختلفی مانند انواع دیابت، فشار خون بالا، کم‌خونی، بیماری‌های خودایمنی مانند آرتروز مفاصل، پارکینسون و آلزایمر باشد. از طرفی ممکن است خطر عفونت‌های قارچی و پوسیدگی دندانی را افزایش دهد.
دندان درد: 
حتی جزئی‌ترین دندان دردها را هم نادیده نگیرید چرا که ممکن است بدتر شده و باعث بی‌خوابی شبانه‌ی شما شود. از طرفی عفونت دندان‌ها یا فک هم یکی از علائم شایع این مشکل است. اگر گهگاه دچار درد در صورت شده و همراه با آن دندان درد هم دارید، ممکن است دچار «نورالژی‌تری عصب سه قلو» شده باشید که نوعی اختلال عصبی است.
جرم دندان: 
از نشانه‌های بارز عدم شستشوی دهان یا ماندن غذا در لا به لای دندان، شکل‌گیری جرم‌های دندان بوده که می‌تواند به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثوی بیانجامد. باکتری‌های موجود در لثه‌ی عفونی می‌تواند وارد جریان خون شده و به رگ‌های خونی بچسبند و در نتیجه به شکل‌گیری لخته و سفت شدن سرخرگ‌هایی بیانجامد که قادر است مشکلات عروقی زیادی برای قلبتان به همراه داشته باشد.
خونریزی لثه: 
کمبود ویتامین C و ویتامین K یکی از علل شایع خونریزی لثه است که به خاطر عدم شستشوی مناسب دهان و یا استفاده نکردن از نخ دندان رخ می‌دهد.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *