افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با چاقی موضعی

آشنایی با چاقی موضعی

146-16465

 

به جمع شدن چربی در یک قسمت بدن چاقی موضعی می گویند در این جا به طور کامل به آشنایی با چاقی موضعی می پردازیم و این که زنان و مردان در کدام قسمت بدن بیشتر تجمع چربی دارند .

بعضی افراد اضافه وزن زیادی ندارند ولی از تجمع چربی در مناطقی از بدن مانند شکم، پهلو، ران، غبغب و بازو شکایت دارند. این افراد دچار چاقی موضعی هستند که سلولیت نامیده می‌شوند.
تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی و یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولا در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان است، به‌کار برده می‌شود. چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل ظاهر می شود.

سلولیت (Cellulitis) را باید از واژه سلولیت (Cellulite) به معنی تجمع بد شکل چربی‌هایی در زیر پوست به خصوص در خانم‌ها که در سوخت و ساز آنها اختلال به‌وجود آمده‌ است افتراق داد.

این پدیده بدین صورت است که سلول‌های چربی در کیسه‌هایی، که در بین رشته‌های لایه‌های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می‌شوند، جمع می‌شوند. این رشته‌ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می‌یابد و یا پوست فشرده می‌شود، گلبول‌های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می‌شوند و توده‌های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می‌کنند.

پدیده‌ی سلولیت در زنان رایج‌تر است و به‌نظر می‌آید که هورمون زنانه‌ی استروژن باعث می‌شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران‌ها و باسن: جایی‌که ” سلولیت ” بیش‌ترین بروز خود را دارد)، جمع شوند. اگر چه تئوری‌هایی مطرح می‌باشد که تاکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تاثیر داشته باشند ولی این موضوع به اثبات نرسیده است.

سلولیت گرچه یک عارضه‌ی بالینی جدی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند ظاهر نامطلوبی را ایجاد کند. همین ظاهر نامطلوب زمینه ارائه درمان‌های متفاوت را فراهم می‌کند. اگر چه درمان‌های زیادی مانند ماساژ یا کرم‌های بر طرف کننده‌ی سلولیت، برای رفع سلولیت ارائه شده‌اند اما متاسفانه بسیاری از این درمان‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌کنند موثر نیستند.در حال حاضر موثرترین درمان سلولیت لیزرلیپولیز است

 

پزشکین : آشنایی با چاقی موضعی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *