افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با عمل جراحی پیوند بای پس شریان کرونر

4

 

 

  • در طول عمل جراحی ، پزشک جراح یک رگ را که معمولاً از پا یا دیواره قفسه سینه است برداشته و از آن برای ایجاد مسیر دیگری برای رساندن خون از رگ مسدود شده به قلب استفاده می کند

 

قلب خون دارای اکسیژن را به درون بدن پمپ می کند  هنگامیکه شریانهای خون رساننده به ماهیچه قلب بوسیله  رسوبهای چربی مسدود شوند ممکن است نیاز باشد تا نوعی از عمل جراحی قلب باز به نام بای پس شریانهای کرونر را انجام دهید .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، عمل جراحی قلب (CABG) هنگامی انجام می شود که رسوبات چربی شریان کرونر را مسدود کرده باشند که در این صورت جریان خون به داخل رگهایی که نقش تغذیه کننده برای قلب دارند مسدود می شود .

در طول عمل جراحی ، پزشک جراح یک رگ را که معمولاً از پا یا دیواره قفسه سینه است برداشته و از آن برای ایجاد مسیر دیگری برای رساندن خون از رگ مسدود شده به قلب استفاده می کند . اغلب  موارد بیشتر از یک شریان کرونر نیاز به پیوند دارد.

چه مواردی لازم است قبل از عمل  انجام دهیم :

– از ۹ روز قبل از عمل جراحی از مصرف آسپرین و پلاویکس خودداری کنید.

– داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین را از ۵ تا ۷ روز قبل از عمل جراحی مصرف ننمایید .

– استعمال دخانیات را چند هفته قبل از عمل جراحی متوقف کرده یا کاهش دهید
– در صورت درمان با داروی دیجوکسین ، بنا به نظر پزشکتان از ۲ تا ۳ روز قبل از عمل مصرف آن را متوقف کنید .

– مصرف درمان با داروهای ضد بی نظمی قلبی ، نیترات ها مثل نیتروکانتین و داروی پروپرانول را تا شب قبل از عمل ادامه دهید .

– در صورتی که مبتلا به دیابت ، پرفشاری خون ، بیماریهای انسدادی ریه و یا دیگر بیماریهای تنفسی ، کلیوی یا کبدی می باشید ، یا اگر عفونت خاص همچون عفونت ادراری داشته یا به دارو وغذای خاصی حساسیت دارید حتماً پزشکتان را مطلع کنید .

– شب قبل از عمل دوش گرفته و چنانچه در بیمارستان بستری نیستید تمام موهای بدن خود را بجز موهای سر ، ابروها و مژه ها را بتراشید .

– شب قبل از عمل از ساعت ۱۲ شب به بعد از مصرف غذا و مایعات پرهیز کنید .

نکاتی را که لازم است قبل از عمل بدانم :

– پس از عمل جراحی شمار را در بخش آی سی یو  تحت مراقبت ویژه و دائم قرار می گیرید . مدت بستری در این بخش

– به  شما لوله هایی جهت تنفس : خروج ترشحات ، نمونه گیری خون شریانی و لوله ادراری موصل است که پس از به هوش آمدن و به تدریج این  لوله ها از شما جدا خواهند شد .

– شب قبل از عمل توسط یک متخصص بیهوشی معاینه خواهید شد .

– بی حرکتی و استراحت طولانی در تخت موجب ضعف عضلات ، تجمع ترشحات در ریه ، یبوست و احتباس و ایجاد سنگ در مجاری ادرار می شود . برای جلوگیری در این موارد نیاز است که هر یک تا ۲ ساعت در تخت تغییر وضعیت دهید که این امر به کمک پرستاران بخش آی سی یو  انجام خواهد شد .

اگر وضعیت کلی شما خوب باشد پس از ۱۲ ساعت می توانید در تخت نشسته و بعد از ۲۴ ساعت روی صندلی کنار تخت با کمک پرستاران بنشینید . و از روز  سوم الی پنجم می توانید حرکت کامل داشته باشید . و از ماه سوم به کار خود ادامه دهید . همیشه  بایستی به خاطر داشته باشید که از انجام فعالیت و ورزش سنگین و رانندگی با ماشین سنگین خودداری کنید . بهبودی کامل ممکن است نیاز به ۳ ماه داشته باشد .

– برای بهبود وضعیت تنفسی و جلوگیری از تجمع ترشحات ریه و ایجاد عفونت ریوی بایستی تمرینات سرفه و تنفس عمیق را با راهنمایی پرستاران بخش آی سی یو  انجام داده و برای این کار می توانید از وسیله ای به نام اسپیرومتر که در اختیار شما قرار می گیرد استفاده کنید .

– باید بدانید که این عمل ، بیماری شریانهای کرونر را درمان نمی کند . برای جلوگیری از بروز دوباره بیماریهای قلبی بایستی شیوه زندگی خود را تغییر دهید .

– نواحی صورت ، گردن و دستها ممکن است پس از عمل پف آلود باشند که به تدریج برطرف خواهد شد .

– بهتر است که پس از عمل از لباسهای راحت و گشاد استفاده کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *