افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با علائم هشدار دهنده سرطان پستان

cancer-760x400

  • شاید عجیب به نظر برسد اما نتیجه چندین مطالعه که در سراسر جهان انجام‌ شده است نشان می دهد ظاهر شدن خال جدید در اطراف پستان یا تغییر ناگهانی در ظاهر آن ممکن است از علایم هشدار دهنده سرطان پستان باشد که به معاینه فوری پزشک نیاز دارد.

 

سرطان پستان یکی از سرطان‌های شایع در سراسر جهان است که در صورت تشخیص به‌موقع می‌توان جلوی مشکلات بیشترآن را گرفت. اما متأسفانه بیشتر زنان زمانی به بیماری خود پی می برند که به مرحله حاد رسیده است.

برای اطلاع ‌رسانی بیشتر، دراین مطلب به نقل از سایت ام اس ان برخی نشانه‌های خاص سرطان پستان که قبل از بروز بیماری خود را نشان می‌دهد و زنان باید از آن آگاهی داشته باشند، مرور شده است.

خال روی پستان:
شاید عجیب به نظر برسد اما نتیجه چندین مطالعه که در سراسر جهان انجام‌ شده است نشان می دهد ظاهر شدن خال جدید در اطراف پستان یا تغییر ناگهانی در ظاهر آن ممکن است از علایم هشدار دهنده سرطان پستان باشد که به معاینه فوری پزشک نیاز دارد.
خستگی شدید:
خستگی شدید که حتی با استراحت و خواب کافی رفع نمی‌شود، نیاز به بررسی دارد. علاوه بر خستگی، اختلال خواب نیزمی تواند نشانه دیگر سرطان پستان باشد.
سرفه‌های طولانی و مداوم و گرفتگی صدا:
سرفه مداوم، طولانی و گرفتگی صدا درزنان می‌تواند نشانه‌ای از سرطان پستان باشد.
این امر ‌زمانی اتفاق می‌افتد که سرطان پستان به ریه‌ها سرایت می‌کند . این وضعیت در بیش از ۵۰ درصد موارد گزارش‌شده است.
ناتوانی در کنترل مثانه:
تکرر و نشت ادرار در صورت سرفه کردن یا خندیدن، یکی دیگر از علامت های هشداردهنده سرطان است. این‌ حالت زمانی رخ می‌دهد که مثانه تحت تاثیر این بیماری قرارمی‌گیرد.
کمردرد ناگهانی:
کمردرد بسیار شایع است اما وقتی‌ به‌طور ناگهانی شروع می‌شود و همراه با فشار بر روی ستون فقرات است، می‌تواند نشانه‌ای از سرطان پستان باشد. بنابراین نباید کمردرد نادیده گرفته شود.
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *