افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با علائم و درمان سینه درد

1

  • زمانی که گردش خون در شریان ها کافی نیست، اکسیژن رسانی به سلول ها به خوبی انجام نمی گیرد، و این وضعیت خود را به شکل سینه درد، یعنی یک درد یا ناراحتی خاص نشان می دهد.

 

 

● سختی و ضخیم شدگی شریان ها: قبل از آنژین سینه

همه چیز با تصلب شراین شروع می شود، با افزایش سن شریان ها به تدریج سخت می شوند. در واقع، شریان ها پیر می شوند و انعظاف پذیری خود را از دست می دهد. به موازات این جریان، رگ ها کمابیش ضخیم هم می شوند، علت اصلی این ضخیم شدن هم تغذیه ای سرشار از چربی و کلسترول است. این پدیده که تصلب شراین نامیده می شود، به ته نشین شدن تدریجی در جداره های داخلی رگ ها اشاره دارد، که می تواند تا تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک پیش برود. این رسوبات چربی ها و این پلاک های آترواسکلروتیک های در تنگ کردن شریان ها، دخالت دارد.

در نتیجه، جریان خون کاهش می یابد و برخی از اعضا خوب تغذیه نمی شوند و دچار درد می گردند.

و زمانی که جریان گردش خون به این ترتیب کاهش یابد، ناراحتی قلبی پدید می آید، ضمناً درد یا احساس درد در سینه را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

 

● آنژین سینه نشانۀ ناراحتی قلبی است

آنژین سینه، دردی است که نباید به هیچ وجه آن را نادیده گرفت. این نشانه ها باید شما را به مراجعه به پزشک سوق دهند، تا درمان مناسب برای پیشگیری از عوارض جدی به عمل آید، آنفاکتوس قلبی یا صدمات قلبی عروقی، زمانی ایجاد می شود که یک پلاک آترواسکلروتیک جدا شده و شریان را مسدود می کند.

 

● نشانه های آنژین سینه کدامند؟

زمانی که گردش خون در شریان ها کافی نیست، اکسیژن رسانی به سلول ها به خوبی انجام نمی گیرد، و این وضعیت خود را به شکل سینه درد، یعنی یک درد یا ناراحتی خاص نشان می دهد.

آنژین سینه، دقیقاً دردی سینه ای یا احساسی موقت در ناحیۀ سینه است که از نوع فشار و در محل جناغ سینه خواهد بود. اما درد ممکن است در ناحیۀ شانه ها، راستای پشت، سطح گردن و فک هم احساس شود. بیماران بیشتر از بیماری، یک احساس و بیشتر از درد، تنگی نفس شان را توصیف می کنند. علائم آنژین سینه ممکن است، در بین افراد سالخورده و زنان بیشتر به شکلی غیرعادی بروز پیدا کند.

 

چه زمانی آنژین سینه بروز پیدا می کند؟

آنژین سینه اصولاً بعد از یک فعالیت جسمی یا استرس که فعالیت قلب را افزایش می دهند و نیاز به اکسیژن دارند، ظاهر می شود. درد طی چند دقیقه شدید می شود و با استراحت از بین می رود. برخی از افراد به محض اینکه فعالیتی را شروع می کنند، دچار درد قابل توجهی می شوند.

اغلب زمانی، آنژین سینه ای شدید می شود که فرد بعد از غذا خوردن، فعالیتی سنگین انجام دهد. شایان ذکر است که شدت آنژین سینه هنگام سرما و گذر از یک اتاق گرم به یک اتاق سرد، افزایش خواهد یافت. احساسات شدید یا کابوس هنگام خواب نیز شرایطی هستند که می توانند شروع کنندۀ آنژین سینه ای باشند.

با این حال توجه داشته باشید که به غیر از آنژین های سینه ای که از آنها یاد شد، آنژین های دیگری نیز وجود دارند که هنگام خواب و بدون انجام فعالیت جسمی یا استرس، بروز پیدا می کنند. در هر صورت، بدون تردید باید به پزشک مراجعه کنید.

 

● چگونه می توان سینه درد را درمان کرد؟

عموماً علائم برای تشخیص آنژین سینه کفایت می کنند. تقریباً همیشه، آنژین سینه ای تحت درمان مشتق های نیرات ها مانند تری نیترین قرار می گیرد که شریان ها را گشاد می کند و درد سینه را از بین می برد.

افراد مبتلا به آنژین سینه می توانند در زمان حملات یا برای پیشگیری هنگام انجام فعالیت، از آن (به شکل قرص که زیر زبان گذاشته می شود) استفاده کنند.

با این حال داروهای دیگری نیز برای آنژین سینه بنابر علتش وجود دارد. علاوه بر این باید بدانید که درمان آنژین سینه بر پایۀ اصلاح عوامل ایجاد خطر قرار دارد، عواملی مانند: فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، استعمال دخانیات و… .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *