افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با خواص مواد غذایی برای سلامت مو

4

 

 

 

 

  • آیا موهايی خشک و شکننده داريد؟آیا می خواهید به مشکل شکنندگی و سستی موهای خود پایان دهید؟آیا به دنبال تقویتموهای خود هستید؟آیا می دانستید که رژيم غذايی شما اثر مهمی بر سلامت موهای شما دارد.

تغذيه مناسب قادر است به شما موهایی سالم، درخشان و زیبا بدهد و موجب رشد بیشتر و بهتر موهای شما گردد. موهای شما نیز مانند سایر اندامهایتان با رژيم غذايی مناسب بهتر رشد کرده و سالمتر می مانند.

از امروز آب فراوان، شیر سویا، میوه ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت، ماهی، ماست، دانه ها و مغزه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مواد معدنی مانند آهن، روی و مس در رساندن مواد غذایی و اکسیژن و کارکرد سلولها بسیار مهم می باشند املاح معدنی موجب رشد موها می گردند.

نوشیدن آب کافی (نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز) نیز در سلامت موها نقش مهمی را بازی می کند و موجب درخشندگی موها و نرم شدن آنها می شود. تعادل دائم میزان آب بدن در سلامت موها بسیار موثر است این تعادل زمانی بدست می آید که شما به مقدار کافی آب بنوشید بنابراین تنها وقتی که احساس تشنگی کردید نوشیدن آب برای بدن شما کافی نمی باشد سعی کنید ترجیحا” روزانه یک لیتر تا یک و نیم لیتر آب بنوشید.

 

مواد معدنی مورد نیاز در تغذیه برای رشد مو و منابع آنان

مواد معدنی مانند آهن، روی و مس در رساندن مواد غذایی و اکسیژن و کارکرد سلولها بسیار مهم می باشند املاح معدنی موجب رشد موها می گردند.

آهن

آهن مورد نیاز برای رشد موها را می توان در منابع غذایی ای مانند سبزیجات سبز رنگ( اسفناج، بروکلی و …) دانه ها، مغزه ها (کنجد ، گردو و ….) و گوشت قرمز یافت.

روی

روی مورد نیاز برای رشد موها را می توان در منابع غذایی ای مانند گوشت قرمز و ماهی یافت.

مس

مس مورد نیاز برای رشد موها را می توان در منابع غذایی ای مانند جگر، سبزیجات، دانه ها و مغزه ها یافت.

نقش پروتئین ها در رشد مو و پیشگیری از موخوره

قسمت عظیمی از موی شما از پروتئین ها تشکیل شده است اگر غذای شما به اندازه کافی دارای پروتئین نباشد موجب باریک شدن موها و رشد کم موهای شما خواهد شد.

پروتئین مورد نیاز برای رشد موها و کلفت شدن آنها را می توان در منابع غذایی ای مانند تخم مرغ، ماهی، حبوبات، فرآورده های سویا و ماست یافت.

علاوه بر آن سویا حاوی فيتواستروژن ها، استروژن های گياهی می باشد که به سلامت موها کمک می کند. نوشیدن شیر سويا نیز برای سلامت موها بسیار مفید می باشد.

 

 

ویتامین های مورد نیاز برای سلامت مو

ویتامین آ

ویتامین آ برای سلامت پوست و بنابر این پوست سر مفید می باشد ویتامین آ در سبزیجاتی مانند هویج موجود می باشد.

ویتامین ب

ویتامین ب برای گردش خون، رشد موها و رنگ موها مفید می باشد. بالانس دائم ویتامین ب و ویتامین ث در بدن موجب نرم شدن موها می گردد و از بروز موخوره جلوگیری می نماید ویتامین ب و ث در سبزیجات مانند فلفل دلمه ای و در میوه هایی مانند خرمالو، پرتقال و کیوی و در دانه های کامل مانند گندم سبوس دار موجود می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *