افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با برنامه غذایی کودک در ۹ ماهگی

  • ممکن است نسبت به برخی از مواد غذایی مثل پروتئین شیرگاو آلرژی نشان دهند، اظهار داشت:اگر کودک زیر یک سال داشت و نسبت به پروتئین شیر آلرژی نشان داد، این آلرژی ممکن است تا یک و نیم یا دو سالگی کودک ادامه داشته باشد.

 

دکتر فریبا نادری افزود: در برخی مکاتب تاکید بر این است که کودکان از شش ماهگی غذای بزرگسالان مصرف کنند، اما عده ای دیگر روی سن چهار ماهگی توافق دارند. اما به طور کلی ۹ ماهگی سن مناسبی است تا کودکان مصرف غذای جامد را آغاز کنند. اما مادران باید به این نکته توجه داشته باشند که مصرف هر غذایی ممکن است با طبیعت کودک سازگار نباشد.

وی با بیان این که کودکان ممکن است نسبت به برخی از مواد غذایی مثل پروتئین شیرگاو آلرژی نشان دهند، اظهار داشت:اگر کودک زیر یک سال داشت و نسبت به پروتئین شیر آلرژی نشان داد، این آلرژی ممکن است تا یک و نیم یا دو سالگی کودک ادامه داشته باشد. اما اگر در همین سنین شیر مصرف کرد و آلرژی نداد، مصرف آن منعی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که کودکان در سنین یک سال نباید اسفناج مصرف کنند، تاکید کرد: مواد نیتریتی موجود در اسفناج ساختاری شبیه سیانور دارد و باعث تولید مواد سمی در بدن می شود به همین دلیل مصرف آن ممنوع است، اما پس از یک سالگی مصرف اسفناج منعی ندارد.

فوق تخصص غدد کودکان همچنین تصریح کرد:شیر مادر تا دو سالگی بهترین غذا برای کودک است. چرا که تاثیر بسزایی در افزایش ضریب هوشی، رشد جسمی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران، تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد داشت و در آینده نیز اختلالات رفتاری پیدا نخواهد کرد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *