افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با انواع شکر و نحوه استفاده آنان

آشنایی با انواع شکر و نحوه استفاده آنان

download (3)

محققان تغذیه در این مطلب به بررسی شکر پرداخته اند و همانطور که بیان کرده اند شکر برای بدن مضر است در این جا پس از بررسی انواع شکر بیان میشود که چه نوع شکری را مصرف کنیم .

سال‌های سال است که شکر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نسخه خطی چینی مربوط به قرن هشتم قبل از میلاد می‌گوید که منشا نیشکر هند بوده است. تا مدت‌ها این محصول برای این قاره به عنوان محصولی لوکس و گرانبها تلقی می‌شد٬ تا اینکه در قرن نوزدهم در اروپا هم در دسترس قرار گرفت و خودش را در قالب بخشی از رژیم غذایی مدرن و فراگیر تثبیت کرد.
متابولیسم مربوط به شکر در بدن به طور گسترده‌ای مورد مطالعه و بحث قرار گرفته است. شکر انواع مختلفی دارد. از شکر سفید گرفته تا شکر قهوه‌ای و توربینادو. اما چگونه بهترین شکر را انتخاب کنیم؟ سوای مسائل مربوط به اطلاعات ضد و نقیض و کنجکاوی برانگیز٬ اجازه بدهید که در اینجا به برخی از بهترین گزینه‌های شیرین کننده برای پخت و پز اشاره کنیم.
شکر سفید
برای بسیاری از ما٬ منظور از شکر همین نوع شکر یعنی شکر سفید است. این محصول شدیداً خالص‌سازی و تصفیه می‌شود و به طور عمده فاقد هر نوع ارزش غذایی است- منظور از ارزش غذایی٬ شیره‌ی چغندری است که به طور طبیعی در بسته‌های شکر وجود دارد. توصیه می‌شود که تا حد امکان از مصرف شکر سفید خودداری کنید؛ اما ظاهرا نمی‌توان چندان به این حرف پایبند بود و در بسیاری از انواع پخت و پزها از آن استفاده می‌شود. در انواع مختلف آن (شکر طبیعی٬ شکر ریزدانه٬ پودر شکر٬ شکر ماسه‌ای) هر یک از دانه‌ها به یک اندازه به دست می‌آید و مصرف خاص خود را دارد. شکر ریزدانه برای پختن کیک‌ها و کاستاردهای خوشمزه گزینه‌ای بسیار عالی است؛ پودر شکر دارای میزان کمی نشاسته‌ی ذرت افزوده است و بهترین گزینه برای درست کردن کیک‌هایی با سفیده‌ی تخم مرغ و بدون کره و جهت ریختن روی دسرها محسوب می‌شود؛ شکر ماسه‌ای هم یک چاشنی تزئینی ترد برای آشپزها است.
شکر قهوه‌ای
بسیاری از شکرهای سبک و تیره در واقع همان شکرهای سفید هستند که شیره‌ی نیشکر افزوده دارند. شکر قهوه‌ای در واقع مزه‌ی اصلی کارامل است. از این نوع شکر به طور ویژه برای پختِ پرمایه‌تر و خوش طعم‌تر استفاده می‌شود. مثل همیشه٬ بهترین گزینه این است که به دنبال انتخاب مواد ارگانیک باشیم. اگر به دنبال شکر قهوه‌ای خوب می‌گردید، پیشنهاد ما این است که یکی از دو نوع زیر را انتخاب کنید:
موسکووادو و توربینادو
موسکووادو نوعی شکر قهوه‌ای پرمایه و غنی٬ نمدار و تیره است که به طور بسیار مختصر با چاشنی‌های قوی فرآوری می‌شود. موسکووادو شکری تصفیه نشده با حفظ شیره‌ی نیشکر موجود در آن است که این یعنی مواد معدنی و مغذی موجود در شکر همچنان در آن حفظ می‌شود. پخت و پز با موسکووادو باعث می‌شود که میزان مایعات دستور غذایی شما به طور مختصری کاهش یابد. برای درست کردن چیزهایی مانند نان شیرینی قهوه‌ای٬ مافین و دسرهای میوه٬ موسکووادو گزینه‌ی شیرین کننده‌ی فوق‌العاده‌ای است.
توربینادو شکر زرد و درشتی است که شکل ملایم‌تر موسکووادو است و شیره‌ی نیشکر از آن گرفته شده است. از این نوع شکرها برای پاشیدن روی کوکی و کلوچه‌ها و شیرین کردن نوشابه استفاده می‌شود.
بدون در نظر گرفتن طعم مورد نظر خود٬ سعی کنید تا حد امکان از شکرهای خام و فرآوری نشده استفاده کنید.

پزشکین : آشنایی با انواع شکر و نحوه استفاده آنان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *