افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با انواع سوختگی بدن

download (5)

  • سوختگی‌های شدید شامل سوختگی درجه ۳، سوختگی درجه ۲ با اندازه ای بزرگتر از ۵ تا ۷ سانتی متر و سوختگی درجه ۲ روی دست‌ها٬ پاها٬ صورت٬ کشاله ران٬ باسن و مفاصل بزرگ نام برد

 

عضو انجمن حمایت از بیماران سوخته، انواع سوختگی‌های بدن به همراه توصیه‌های لازم در این‌باره را تشریح کرد.

شهرزاد تقوی درباره نوع سوختگی‌ها اظهار داشت: انواع سوختگی‌ها به ۳ درجه تقسیم بندی می‌شوند که شامل سوختگی درجه یک، که فقط لایه سطحی پوست را درگیر می‌کند و علائم آن شامل درد٬ قرمزی و تورم پوست است. همچنین سوختگی درجه ۲ که علاوه بر لایه سطحی٬ لایه زیرین آن را هم دچار آسیب می‌کند و علائم آن شامل درد٬ قرمزی٬ تورم و ایجاد تاول است و در نهایت سوختگی درجه ۳ که لایه عمقی پوست را هم درگیر می‌کند و به آن سوختگی تمام ضخامت هم گفته می‌شود. در این حالت تغییر رنگ پوست به رنگ سیاه یا سفید دیده می‌شود و ممکن است بی حسی در ناحیه آسیب دیده به وجود بیاید.

وی گفت: سوختگی‌ها را می‌توان بر اساس اهمیت آنها به دو نوع جزئی و شدید تقسیم بندی کرد که سوختگی‌های جزئی شامل سوختگی درجه اول که در هر کجای بدن و سوختگی درجه ۲ در اندازه کوچکتر از ۵ تا ۷ سانتی متر است.

عضو انجمن حمایت از بیماران سوخته ادامه داد: سوختگی‌های شدید شامل سوختگی درجه ۳، سوختگی درجه ۲ با اندازه ای بزرگتر از ۵ تا ۷ سانتی متر و سوختگی درجه ۲ روی دست‌ها٬ پاها٬ صورت٬ کشاله ران٬ باسن و مفاصل بزرگ نام برد و ممکن است در بعضی موارد هم زمان بیش از یک نوع سوختگی در بیمار مشاهده شود.

تقوی اظهار داشت: درمان فوری و به موقع در سوختگی‌های شدید می‌تواند باعث پیشگیری از ایجاد اسکار٬ ناتوانی و بد شکل شدن اندام‌ها در بیمار شود.

عضو انجمن حمایت از بیماران سوخته خاطرنشان کرد: سوختگی در ناحیه صورت٬ دست‌ها٬ پاها و اندام‌های تناسلی بسیار جدی و مهم است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *