افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با آنتی هیستامین های خانگی

آشنایی با آنتی هیستامین های خانگی

  • هیستامین ماده‌ای است که بدن در طول یک واکنش حساسیت زا ترشح می‌کند. گلبول های سفید (ماستوسل ها) ، هیستامین را ترشح می‌کنند و این باعث تحریک فرایندی می‌شود که به آن “واکنش ایمنی التهابی” اطلاق می‌شود.

 

افراد زیادی از علایم حساسیت مانند عطسه، سردرد، ورم یا آب ریزش چشم و بینی، خلط، سینوزیت و مشکلات گوارشی رنج می برند.از برخی داروها برای تسکین علایم مربوط به حساسیت استفاده می شود اما داروهای طبیعی یا به عبارتی گیاهان دارویی برای درمان این مشکل که بیشتر در فصل بهار گریبانگیر افراد می شود، وجود دارد.
هیستامین، ترشح گلبول سفید
هیستامین ماده‌ای است که بدن در طول یک واکنش حساسیت زا ترشح می‌کند. گلبول های سفید (ماستوسل ها) ، هیستامین را ترشح می‌کنند و این باعث تحریک فرایندی می‌شود که به آن “واکنش ایمنی التهابی” اطلاق می‌شود.
التهاب یا علایمی مانند پف و ورم چشم، قرمزی حفره‌ بینی، التهاب روده‌ها، یا کهیر در بدن به آسانی قابل تشخیص است.
عوارض آنتی هیستامین ها
بسیاری از داروهای آلرژی به عنوان آنتی هیستامین عمل می‌کند اما معمولا با اثرات جانبی، از جمله سستی، اختلال در یادگیری و اختلال در حافظه همراه است.

و اما بهترین گزینه ها :
گزنه
از گزنه می توان به عنوان آنتی هیستامین طبیعی استفاده کرد چون حاوی اجزای مختلف است که به مقابله با هیستامین‌ها کمک می‌کند.
ویتامین C
ویتامین C (که با نام اسید آسکوربیک نیز شناخته می‌شود) یک آنتی هیستامین طبیعی و مصرف آن رایج‌ترین و آسان‌ترین روش درمان واکنش‌های آلرژیک است.
مصرف ۲ گرم مکمل ویتامین C در روز میزان هیستامین خون را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد.پژوهشگران و نیز پزشکان طب طبیعی توصیه می‌کنند برای پیشگیری از واکنش‌های حساسیت زا ۲ میلی‌گرم در روز ویتامین C دریافت کنید.
کوئرستین
کوئرستین یک ماده‌ طبیعی دیگر است که برای مقابله با واکنش‌های حساسیت زا مفید است.
میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات، سیب، پیاز، جعفری، مریم گلی و چای از منابع خوراکی اصلی این ماده است. به گزارش شفا آنلاین، کوئرستین ماستوسل‌ها را به گونه‌ای تثبیت می‌کند که به کاهش اضطراب(Anxiety) و واکنش‌های حساسیت زا کمک می‌کند.
با مصرف کوئرستین علایم سندروم زجر تنفسی و التهاب در مجراهای تنفسی کاهش می‌یابد. محققان توصیه می کنند در موارد حاد ، مکمل‌های کوئرستین را به عنوان آنتی هیستامین طبیعی مصرف کنید، نه خوراکی‌هایی که حاوی آن است زیرا خوراکی‌های حاوی کوئرستین ممکن است میزان بالایی هیستامین داشته‌باشد و واکنش آلرژیک را افزایش دهد. مرکبات حاوی کوئرستین است اما می تواند در برخی افراد سبب واکنش شود.
سبزیجات حاوی آنتی هیستامین طبیعی
شاهی آبی: به گفته پژوهشگران شاهی آبی (تره تیزک) می‌تواند تا ۶۰ درصد هیستامینی را که از ماستوسل‌ها ترشح می‌شود، خنثی کند.
جوانه‌ نخود فرنگی نوعی سبزی است که دارای آنزیم‌هایی به نام اکسیداز با غلظت بالاست. این آنزیم‌ها که هیستامین را از بین می‌برد، در نخود سبز، عدس و نخود به وفور یافت می‌شود (البته این امکان وجود دارد که نخود تاثیر عکس داشته‌باشد، بنابراین آن را با احتیاط مصرف کنید).
گیاهان دارویی حاوی آنتی هیستامین طبیعی
ژینکو بیلوبا – ژینکو بیلوبا یک گیاه دارویی چینی است که اغلب با هوشیاری ذهنی و تقویت حافظه همراه است.
آویشن :آویشن یک گیاه دارویی است که مقدار زیادی ویتامین c دارد و به تثبیت ماستوسل‌ها نیز کمک می‌کند.
ترخون :این گیاه مانند آویشن و ریحان عمل می‌کند، یعنی به تثبیت ماستوسل‌ها و جلوگیری از ترشح هیستامین کمک می‌کند.
بابونه :این گیاه دارویی فواید بسیاری دارد. بابونه نیز مانع از ترشح هیستامین می‌شود.
سیاهدانه: سیاهدانه هم به شکل دانه و هم به شکل روغن یافت می‌شود و با نام گل رازیانه، گشنیز رومی و زیره‌ سیاه نیز شناخته می‌شود. این گیاه دارویی به عنوان آنتی هیستامین عمل کرده، از بافت پوششی روده محافظت می‌کند و به این طریق مانع از ترشح هیستامین در روده‌ها می‌شود. این گیاه فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد و “درمان کننده همه‌چیز به جز مرگ” نام گرفته است.
پرهیزها :
مصرف زیاد ماست و دوغ، غذاها و دمنوش ها و داروها با طبع سرد، کم تحرکی یا بی تحرکی، پرخوری و خوردن شیر سرد با موادنگهدارنده در صبح فرد را دچارسوء مزاج سرد و تر می کند و ترشحات بینی و پشت حلق را به همراه دارد.به گفته متخصصان طب سنتی برای جلوگیری از سوء مزاج سرد و تر، جایگزین کردن گوشت گوسفند به جای گوشت گاو و استفاده از روغن های کنجد وزیتون طبیعی به جای روغن های صنعتی مفید است و مصرف میوه هایی مثل خرمالو، انجیر و انار میزان ترشحات را کم می کند.
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *