افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با آزمایش ماموگرافی و سن انجام آن

آشنایی با آزمایش ماموگرافی و سن انجام آن

916751439915352

یکی از سرطان های شایع بین زنان سرطان سینه می باشد که در این جا می خواهیم را پیشگیری و آزمایش جلوگیری از آن را بیان کنیم همراه ما باشید با آشنایی با آزمایش ماموگرافی و سن انجام آن .

برخی از گروه‌های سلامتی توصیه می‌کنند که با آغاز ۴۰ سالگی، باید سالی یک بار آزمایش ماموگرافی انجام دهید. با این حال سال گذشته، انجمن سرطان آمریکا توصیه‌های خود را به-روز کرده و این عدد را به ۴۵ رساند. بسیاری از منتقدین در این زمینه بحثی را مطرح کردند که انجام این کار در سن ۵۰ سالگی به عنوان سن آغاز آزمایش‌های اسکن می‌تواند اطمینان خاطر بسیاری از زنان را در سنین ۴۰ سالگی از این مسئله خدشه دار کند. با همه‌ی این‌ها، خط مشی‌های جدید کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده به توصیه‌ی خود وفادار مانده و اعلام کرده که زنان باید از سن ۵۰ سالگی تا ۷۴ سالگی، سالی یک بار آزمایش ماموگرافی انجام دهند. توصیه‌های آنها نشان می‌دهد که زنان جوان‌تر هم می‌توانند این آزمایش را انجام دهند هرچند احتمال آنکه آزمایش‌های اسکن برایشان مزیتی داشته باشد کم است.
کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده دریافته است که خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در زنانی که در سنین ۶۰ سالگی به سر می‌برند به خاطر آزمایش ماموگرافی کمتر است. از طرفی آنها اعلام کردند که انجام این آزمایش برای زنانی که در سنین ۵۰ سالگی هم هستند،‌ مزیت‌هایی خواهد داشت.
از طرفی باید گفت که انجام آزمایش اسکن بر روی ۱۰ هزار زن در سنین ۵۰ سالگی به بروز هشت مرگ کمتر انجامید در شرایطی که این رقم در زنانی که در سنین ۴۰ سالگی خود هستند، چهار مرگ بوده است. سرطان سینه سالانه در بیش از ۲۰۰ هزار زن تشخیص داده می‌شود و چیزی حدود ۴۰ هزار نفر از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. سرطان سینه بیشتر در زنان ۵۵ تا ۶۴ ساله تشخیص داده شده و سن متوسط مرگ آنها به خاطر این بیماری ۶۸ سال است.

پزشکین : آشنایی با آزمایش ماموگرافی و سن انجام آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *