افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آسیب های آدامس بر دستگاه گوارش

آسیب های آدامس بر دستگاه گوارش

  • طبق تحقیقات دانشمندان که توانستند ارزش یک وعده غذایی را در طی چهار ساعت در روده کوچک کنترل کنند. همچنین در طی سه وعده غذایی طی پنج روز را نیز مورد آزمون قرار دادند. ذرات نانو دی اکسید تیتانیوم که در روده به دست آمد این عوارض را به همراه داشت.

 

آیا شما هم بعد از صرف ناهار در محل کارتان حتما باید یک آدامس بجوید؟ میلیونها انسان هستند که با جویدن آدامس بعد از غذا یا در طی روز انس گرفته اند. افراد زیادی از آدامس به عنوان یک خوشبو کننده تنفس استفاده می کنند. آدامس ها با عطر و طعم های متفاوت طرفداران بسیاری دارد.

اما اگر می دانستید که جویدن آدامس چه مضراتی در بر دارد، برای حفظ سلامتی خود هرگز از آن استفاده نمی کردید.

 

خطرات ناشی از دی اکسید تیتانیوم

دی اکسید تیتانیوم یک محصول شناخته شده است که از ترکیبات کوچک فلزی بدست می آید. این عنصر خطرات بسیار جدی برای بدن انسان در بر دارد. دی اکسید تیتانیوم جهت روشنی رنگ سفید آدامس ها و دیگر محصولات مرتبط به کار می رود. این عنصر اثرات تخریبی شدیدی بر روی روده  به جا می گذارد.

 

تهدیدات روده

طبق تحقیقات دانشمندان که توانستند ارزش یک وعده غذایی را در طی چهار ساعت در روده کوچک کنترل کنند. همچنین در طی سه وعده غذایی طی پنج روز را نیز مورد آزمون قرار دادند. ذرات نانو دی اکسید تیتانیوم که در روده به دست آمد این عوارض را به همراه داشت. تضعیف روده، کند شدن روند سوخت وساز، التهابات روده ای، پایین آمدن میزان دفاع روده در برابر عوامل بیماری زا. همچنین جذب مواد مغذی مانند آهن، روی، اسید های چرب و . . . به شدت کند و مسدود شده بود.

به این ترتیب می توان گفت که نانو ذرات باقی مانده از تغذیه به راحتی می تواند در روده کوچک اثرات تخریبی ایجاد کنند. کار جذب مواد مغذی نیز در این مرحله به اختللال بر می خورد.

 

نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم

در آزمایشات دانشمندان ذرات نانو حاصل از دی اکسید تیتانیوم در چندین مورد غذایی مشاهده شد. یکی از این مواد غذایی که مصرف شایع و زیادی هم دارد سس مایونز می باشد. همچنین غذاهایی که از شکر فراوان تشکیل شده اند نیز حاوی میزان زیادی از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم می باشند.

آب نبات ها و شیرینی ها  و دونات ها و البته آدامس ها حاوی میزان بالایی از این نانو ذرات های مضر هستند.

در مواد غذایی شیرین برای جلوگیری از خراب شدن غذاهای فرآوری شده از این عنصر استفاده می شود.

 

آدامس جویدن ممنوع

اکسید تیتانیوم دلیل عمده و مهم ترک نکردن آدامس است. بسیاری از محصولات آدامس حاوی میزان فراوانی امولسیون جهت حفظ عطر و طعم می باشند. خود آدامس نیز برای محفوظ نگه داشتن رنگ و طعم از این اکسید استفاده می کند. این اکسید در آدامس کمک می کند که به دندان نچسبد.

اما این امولسیون شیمیایی در دستگاه گوارش مانند یک ماده شوینده عمل می کند. با گذشت زمان و مصرف زیاد این امولسیون توسعه سرطان روده بزرگ را نیز در پیش رو خواهیم داشت.

 

جایگزین های آدامس را بشناسیم

اگر شما درمحل کارتان غذایی می خورید که بوی پیاز یا مخلفات ساندویچی آن ناراحتتان می کند، از جایگزین ها استفاده کنید. عطر و طعم جعفری یا نعنا این بود بد را از ذهان شما خارج می کند. مقداری آب لیمو بنوشید تا بو بد رفع شود. مسواک بهترین راه حل نظافت و از بین بردن بوی بد دهان است.

نخ دندان در ادامه مسواک از بهترین راه حل ها برای برطرف کردن بوی نامطبوع دهان است. آدامس ها از مواد شیمیایی مضرری تشکیل شده اند که سبب خرابی دندان و بسیاری از بیماری های دیگر می شوند.

مصرف آن را محدود و کم کم قطع کنید. جایگزین های بسیاری بهتری می تواند بدون عوارض سلامتی شما را حفظ کند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *