افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آسیب رسیدن به دندان با این عادت های غلط

  • معمولا مشکلاتی همچون مکیدن انگشت شست و جویدن لب با توصیه‌های ساده‌ای قابل درمان است اما چنین راه‌حل سریعی برای درمان ناخن جویدن وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای درمان این اختلال حتما با یک متخصص مشورت کنید.

 

پزشکان تاکید دارند که جویدن ناخن نه تنها به سلامت دندان‌ها آسیب می‌رساند بلکه می‌تواند موجب بروز بسیاری از بیماری‌های دیگر شود.

ناخن جویدن نه تنها به بروز بیماری‌های دهانی و دندانی منجر می‌شود بلکه به دلیل آلوده بودن احتمالی ناخن‌ها به عوامل بیماری‌زا در بسیاری از مواقع موجب ورود میکروب‌ها به درون بدن می‌شود.

شاید بسیاری از ما هرگز تصور نکنیم که ناخن جویدن یک عادت بیماری‌زا است اما جالب است بدانید که این عادت غیرطبیعی اختلال شایعی است که هر فردی ممکن است به آن مبتلا شود و جزو عادات ناپسند و مضر است.

دکتر «کاریشما جارادی» دندانپزشک زیبایی در هند دراین‌باره می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد نوجوانان و ۳۰ درصد افراد بزرگسال عادت به ناخن جویدن دارند و متاسفانه حدود ۴۰ درصد مردم با این کار به دندان‌های خود آسیب می‌زنند.

ناخن جویدن نوعی اختلال مرتبط با کنترل تکانه‌های عصبی است که مبتلایان به آن در شرایط استرس‌زا، ناخن و پوست اطراف آن را می‌جوند. افرادی که به جویدن ناخن عادت دارند معتقدند این عادت باعث آرامش آنان می‌شود و آنان را هوشیار می‌سازد.

همچنین ناخن جویدن می‌تواند تظاهر بیرونی یک اختلال روانی نهفته باشد و می‌تواند آن را وخیم‌تر سازد و در نتیجه نیازمند درمان به موقع است.

معمولا مشکلاتی همچون مکیدن انگشت شست و جویدن لب با توصیه‌های ساده‌ای قابل درمان است اما چنین راه‌حل سریعی برای درمان ناخن جویدن وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای درمان این اختلال حتما با یک متخصص مشورت کنید.

پزشکان در رابطه با ارتباط ناخن جویدن و آسیب دیدن دندان‌ها اظهار می‌کنند که ناخن جویدن همچون شکستن آجیل و قطعات یخ باعث می‌شود تا فشار زیادی به دندان‌ها وارد شود که با گذشت زمان دندان‌ها را سست کرده و در نهایت به شکستن آنها منجر می‌شود.

پزشکان در عین حال بر این باورند که ناخن جویدن آسیب‌های دائمی به ناخن‌ها، لثه و دندان‌ها وارد می‌کند و در بلندمدت به بیماری‌های لثه، از دست دادن دندان‌ها و سایر بیماری‌ها منجر می‌شود.

 شایع‌ترین دلایل ناخن جویدن شامل استرس، کسالت، عصبانیت، بی‌حوصلگی، تنهایی و نیز عامل وراثت است.

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *