افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آسیب رسیدن به بینایی با مژه مصنوعی

  • به‌صورت طبیعی مژه‌ها از ورود آلودگی به درون چشم جلوگیری می‌کند و با راکد داشتن هوا در اطراف این عضو مهم باعث خشک ماندن چشم می‌شود. اما مژه‌های مصنوعی که به انواع مختلف به مژه‌های طبیعی چسبیده می‌شوند

 

 این روزها داشتن مژه‌های بلند و پُر پشت برای بسیاری از خانم‌ها به یک امر خواستنی بدل شده است. اما این مژه‌های بلند می‌توانند آسیبی به چشم برسانند؟

بر خلاف تصور اغلب ما مژه‌های بلند نه‌تنها از چشم محافظت نمی‌کند بلکه همانند یک تونل هوا را مستقیماً به داخل چشم وارد می‌کند. به‌صورت طبیعی مژه‌ها از ورود آلودگی به درون چشم جلوگیری می‌کند و با راکد داشتن هوا در اطراف این عضو مهم باعث خشک ماندن چشم می‌شود. اما مژه‌های مصنوعی که به انواع مختلف به مژه‌های طبیعی چسبیده می‌شوند از آلومینیوم پُر شده از آب ساخته شده‌اند.
زمانی که مژه‌ها در حالت طبیعی خود هستند مانع ورود و تجمع ذرات پیرامون چشم می‌شوند میزان ورود هوا به داخل چشم را به نصف کاهش می‌دهند. در حالی که مژه‌های مصنوعی نه تنها کارکرد مژه‌های طبیعی را مختل می‌کنند بلکه به صورتی کاملاً معکوس عمل کرده و احتمال بیماری‌های چشم را افزایش می‌دهند. یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی که مژه مصنوعی به چشم وارد می‌کند، خراش دادن قرنیه است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های چشم که در صورت آسیب جدی بینایی فرد را حتی دچار مشکل جدی می‌کند.

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *