افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آزمایش پاپ اسمیر قبل حاملگی برای چه کسانی الزامی است

آزمایش پاپ اسمیر قبل حاملگی برای چه کسانی الزامی است 

پاپ-اسمیر

 

پزشکان زنان و زایمان توصیه های زیادی به انجام برخی آزمایشات قبل بارداری باید انجام بدهند در این جا درباره آزمایش پاپ اسمیر قبل حاملگی برای چه کسانی الزامی است اطلاعاتی در این جا بیان می کنیم .


اگر تصمیم به بارداری دارید بهتر است حتما این تست را انجام دهید اما اگر داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می‌کنید یا دستگاه ایمنی بدن‌تان ضعیف است بهتر است به طور مرتب این تست را انجام دهید و برای بارداری هم حتما آن را تکرار کنید.

پاپ اسمیر قبل از بارداری

پاپ اسمیر تخمک‌گذاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به طورکلی پاپ اسمیر یک تست شناخته شده برای تشخیص هرگونه تغییر در سلولهای دهانه رحم است. اما ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید حالا که در تلاش برای بارداری هستید آیا ممکن است تست پاپ اسمیر تخمک‌گذاری شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ براساس اطلاعات جمع آوری شده آزمایش پاپ اسمیر نمی‌تواند در روند تخمک گذاری یا کاشت تخم بارور شده، تداخل ایجاد کند. در حقیقت هر خانمی باید این تست را در اواسط چرخه قاعدگی و زمانی که ۱۰ تا ۲۰ روز از شروع آخرین قاعدگی گذشته، انجام خواهد داد.

در مواردی که عادت ماهانه شما خارج از برنامه اتفاق افتاده باشد و شما بخواهید تست انجام دهید باید با پزشک در این مورد مشورت کنید. پزشک باید بداند که تست می‌تواند با زمان عادت ماهانه شما تداخل پیدا کند. در این حالت باید اجازه دهید پزشک زمان دقیق چرخه قاعدگی شما را مشخص کند.

بهتر است بدانید که ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از انجام تست پاپ اسمیر نباید چیزی وارد واژن شده شود. این می‌تواند شامل داشتن رابطه جنسی، دوش واژینال، فوم و تامپون باشد. همه موارد ذکر شده می‌تواند نتایج آزمایش را تحت تاثیر قرار دهد.

به یاد داشته باشید که پاپ اسمیر و معاینه لگنی بهترین راه برای تشخیص سرطان گردن رحم و هرگونه مشکل دیگر در دهانه رحم است و این‌ شرایط می‌تواند با باروری تداخل داشته باشد.

تست پاپ اسمیر به هیچ عنوان نمی‌تواند تخمک گذاری را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل نباید از انجام آن جلوگیری کنید. چه بسا انجام زودهنگام و البته به موقع این آزمایش مشکلاتی که در سر راه بارداری شما وجود دارد، مشخص کرده و روند درمان سریع و به جا انجام شود.

اگر پاپ اسمیر مشکل داشت
درصورتی که پزشک در تست پاپ اسمیر به موردی مانند زگیل تناسلی برخورد، از شما می‌خواهد که تا درمان کامل که شما دارو، جراحی و برداشتن آن است، صبر کنید. به این ترتیب بعد از برطرف شدن مشکل شما می‌توانید اقدام به بارداری کنید. البته به یاد داشته باشید که در طول بارداری هم باید این تست را تکرار کنید تا متوجه شوید دوباره مشکل ایجاد نشده است.

 

پزشکین : آزمایش پاپ اسمیر قبل حاملگی برای چه کسانی الزامی است 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *