افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آزمایش خون راهی برای تشخیص شیزوفرنی

آزمایش خون راهی برای تشخیص شیزوفرنی

  • به گفته محققان تشخیص افسردگی وشیزوفرنی بخصوص در مراحل اولیه که در دوره نوجوانی آغاز می شود می تواند بسیار دشوار باشد. ممکن است علائم مشخص نبوده و تمامی علائم بیماری در بیمار آشکار نباشد.

 

دکتر هاندان گوندوز-بروس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یل آمریکا، در این باره می گوید: «در این آزمایش بالینی ما می توانیم در مراحل اولیه و با درستی بسیار بالا این دو بیماری را تشخیص داده و در نتیجه درمان دارویی مناسب تری را برای افراد انتخاب کنیم.»

به گفته محققان تشخیص افسردگی وشیزوفرنی بخصوص در مراحل اولیه که در دوره نوجوانی آغاز می شود می تواند بسیار دشوار باشد. ممکن است علائم مشخص نبوده و تمامی علائم بیماری در بیمار آشکار نباشد.

محققان معتقدند تست تشخیصی اولیه می تواند به تشخیص نمونه های پیچیده بیماری کمک کند و اقدامات درمانی ابتدایی برای بیماران ثمربخش تر باشد.

تیم تحقیق در مطالعه حیوانی خود دریافت آزادشدن هورمون موسوم به AVP (آرژنین وازوپرسین) مبتنی بر فرایند سلولی موسوم به سیگنال دهی گیرنده NMDA است.

گیرنده NMDA یک گیرنده سلول مغز برای نمک اسید گلوتامیک است. این نمک یک ماده شیمیایی است که پیام های را بین سلول های مغز انتقال می دهد و ممکن است در افسردگی نقش داشته باشد.

به نظر می رسد سیگنال دهی گیرنده NMDA در افراد مبتلا به افسردگی افزایش می یابد اما در افراد مبتلا به شیزوفرنی این گیرنده کاهش می یابد.

در این مطالعه، تیم تحقیق به افراد شرکت کننده محلول نمک با غلظت بالا دادند. این محلول به منظور آزادسازی AVP طراحی شده بود. بعد از آن محققان خون هر بیمار را از لحاظ AVP آزمایش کردند.

محققان دریافتند AVP در بین افراد مبتلا به افسردگی متفاوت از افراد مبتلا به شیزوفرنی بود. بیماران افسرده دارای میزان بالاتر این هورمون بودند در حالیکه افراد مبتلا به شیزوفرنی با کاهش تولید این هورمون مواجه بودند.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *