افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آزمایش جدید خون و تشخیص خطر ابتلا به سل دو سال زودتر

بروز سل دو سال قبل از ابتلا، قابل پیش بینی شد

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز جمعه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، افرادی که با افراد مبتلا به سل فعال زندگی می کنند در معرض خطر بالاتر ابتلا به این بیماری قرار دارند. با این وجود تنها حدود پنج تا ۲۰ درصد افراد آلوده به سل به واقع به این بیماری مبتلا می شوند.
هم اکنون آزمایش خونی وجود ندارد که بتواند بدون قرار دادن شمار زیادی از افراد کم خطرتر در معرض درمان های غیرضروری پیشگیرانه سل، خطر ابتلا به این بیماری را پیش بینی کند.
اما اکنون محققان یک کنسرسیوم بین المللی تحقیقاتی گزارش می دهند که آزمایش خونی ابداع کرده و به تایید رسانده اند که با اندازه گیری سطح بیان چهار ژن می تواند بطور دقیق تری خطر ابتلا به سل را در بیماران پرخطر در جنوب صحرای آفریقا، پیش بینی کند.
پروفسور «گرهارد والزل» نویسنده ارشد این مطالعه که ریاست گروه تحقیقات ایمونولوژی دانشگاه Stellenbosch را در آفریقای جنوبی بر عهده دارد، گفت: در این تحقیق متوجه شدیم که از طریق اندازه گیری های ترکیبی از امضای چهار ژن در خون می توان خطر ابتلا به سل را در افراد پرخطر دو سال قبل از ابتلا پیش بینی کرد.
وی افزود: این امضا، که به ‘ RISK4 ‘ معروف است در همه گروه های مورد مطالعه از آفریقای جنوبی، گامبیا و اتیوپی وجود داشت. RISK4 ترکیبی از چهار ژن مرتبط با واکنش التهابی است.
سل یک بیماری عفونی شایع و در بسیاری از موارد مرگبار است. این بیماری توسط گونه ‌های مختلف میکوباکتریا، به‌طور معمول ‘مایکوباکتریوم توبرکلوزیس’ ایجاد می ‌شود.
سل بطور معمول به شش‌ ها حمله می‌ کند، اما بر قسمت ‌های دیگر بدن نیز می ‌تواند تاثیرگذار باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *