افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آرامش بهترین هدیه، آن را به دست بیاوریم

5 راه برای آرامش و شاد بودن

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ زمانی را به خود اختصاص دهید و با لذت بردن از آن احساس آرامش را به خود هدیه دهید. هنگامی که ما عجله داریم و سعی می‌کنیم کارها را سریع‌تر انجام دهیم و از کاری که انجام می‌دهیم لذت نمی‌بریم و فقط در فکر تمام کردن کارها هستیم بدون اینکه در حین انجام آن احساس خوشحالی داشته باشیم.  با این حال وقتی ما کاری را با سرعت کمتر انجام می‌دهیم احساس می‌کنیم جهان هم آرام می‌گذرد و این یک ذهنیت متفاوت برای ما به وجود می‌آورد و باعث می‌شود از کاری که در حال انجام آن هستیم لذت ببریم در این مطلب ما ۵ نکته ساده برای عجله نکردن در انجام کارها و ایجاد احساس شادی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱.    لذت را بعد از یک نفس عمیق حس کنید.

جالب است بدانید وقتی نفس ما به داخل برمیگردد می‌تواند استرس ما را کاهش دهد و ما را آرام کند. این به این دلیل است که نفس عمیق از طریق عبور هوا از گلو، قفسه سینه و شکم احساس لذت و آرامش را در بدن ما به وجود می‌آورد. این احساس بسیار خوشایند به نظر می‌رسد و برای به وجود آوردن آن نیازی نیست که تلاش زیادی کنیم و به سادگی می‌توانید نفس عمیق بکشید و احساسی دلپذیر برای شما رخ دهد. همانطور که ما این را اغلب انجام می دهیم، ما آرام تر، شادتر می شویم و به سرعت با سرعت سریع زندگی نمی کنیم.

۲.    خانه را ۱۰ دقیقه زودتر ترک کنید.

اگر خانه را ۱۰ دقیقه زودتر از روزهای معمول ترک کنیم برای رسیدن به محل کار زمان کافی را خواهیم داشت و می‌توانی از تابیدن خورشید بر روی پوستمان لذت ببریم، هوای تازه استشمام کنیم و به افراد دیگر لبخند تقدیم کنیم. ما به راحتی می توانیم شگفتی‌های زندگی را در داخل و اطرافمان لمس کنیم و حتی به افرادی که در طول مسیر ملاقات می‌کنیم لبخند بزنیم. حتی زمانی که شما در راه یکی از جلسات مهمتان هستید باز هم سعی کنید ۱۰ دقیقه زودتر ار منزل خارج شوید تا بتوانید برای چند لحظه آزادی و شادی را احساس کنید.

۳.    ببینید چه چیزی در مقابل شما قرار دارد و از آن آرامش بگیرید.

وقتی ما در اندیشه‌هایمان گم می‌شویم اغلب یا در نگرانی برای آینده به سر می‌بریم یا پشیمانی ار اتفاق‌هایی که در گذشته برایمان رخ داده است. افکارمان بیش از حد ما را از حال جدا می‌کند و این باعث رنجش روحی می‌شود. اینکه هر روز با فکرهای همیشگی از خواب بیدار شوید باعث خراب شدن روز شما می‌شود و توصیه ما به شما این است که فقط به چیزهایی که در مقابلتان وجود دارد توجه کنید حتی اشیا کوچکی که همیشه بی تفاوت از کنار آنها می‌گذرید. اگر آدمی در مقابل شما قرار دارد تمامی اجزای صورتش را با علاقه نگاه کنید و اگر یک شی در مقابل شما هست نیز همین رفتار را داشته باشید. وقتی توجه بیشتری به خرج دهید هر چیزی به نظر شما جذاب‌تر از قبل خواهد بود.

۴.    چشمانتان را ببندید و غذا بخورید.

تحقیقات نشان داده در بین حواس پنجگانه انسان‌ها بیشترین اطلاعات را از طریق بینایی به دست می‌آورند و وقتی ما در حال خوردن غذا هستیم اطلاعات بصری ما بر چشایی غلبه می‌کند یکی از راه‌های ساده برای اینکار این است که هنگام غذا خوردن چشمانتان را ببندید تا مغزتان بر روی یکی از حواس شما تمرکز کند. پیشنهاد ما این است که آنقدر اینکار را تمرین کنید تا به ناخودآگاهتان تبدیل شود و هنگامی که غذا در دهانتان است چشمانتان بسته شود. با چشم بسته غذا را آهسته‌تر می‌خورید و طعم آن را به خوبی حس می‌کنید.

۵.    متوقف کردن کارها و لذت بردن از موسیقی.

زندگی در شهرهای بزرگ و پر سر و صدا این احساس را در ما ایجاد می‌کند که با صداهای اضافه و ناخوشایند محاصره شده‌ایم و این سر و صداها باعث ایجاد استرس در ما می‌شود. به جای اینکه احساس کنیم که قربانی محیط زیست شده‌ایم بهترین کار این است که به موسیقی مورد علاقه خودمان گوش کنیم. موسیقی یک منبع عالی برای به وجود آمدن حس آرامش در ماست. کارهای خود را متوقف کنید و از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *