افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آداب و اصول زندگی راحت بعد از طلاق

  • با پیدا كردن كار یا فعالیتی بیرون از منزل به نوعی خود را سرگرم كنید. افراد اجتماعی در زندگی سرسخت هستند، چرا كه اساسا تعاملات اجتماعی شخصیت افراد را پخته‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد. همچنین می‌توانید منبع درآمدی برای خود داشته باشید و روحیه خود را بیش از پیش بازسازی كنید.

 

بزرگ‌ترین فرآیندی كه پس از ازدواج می‌تواند زندگی هر فردی را دگرگون كند، پدیده ناخوشایند طلاق است و فارغ از علت آن نمی‌توان براحتی با پدیده‌ای كه كانون خانواده را از هم می‌پاشد، كنار آمد اما به هر حال تكلیف آن دسته از افرادی كه به هر دلیلی طلاق می‌گیرند، چیست؟ آیا این افراد دیگر نمی‌توانند به زندگی برگردند؟ و چگونه می‌توان با این پدیده كنار آمد و به‌‌رغم همه تلخی‌هایش به زندگی ادامه داد؟
این‌كه چرا روند زندگی شما امروز به طلاق ختم شده موضوع بحث ما نیست، آنچه كه می‌خواهیم به آن بپردازیم چگونگی بازگشت شما به زندگی است. بی‌‌شك طلاق شالوده زندگی هر فردی را برهم می‌ریزد. در این میان خانم‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند اما می‌توان با نوعی مدیریت منطقی و كمی صبر و استقامت، راهی برای خوشبختی پیدا كرد و باز هم به فردی موفق تبدیل شد.
افكار منفی را از خود دور كنید
درست است كه ضربه‌ مهمی به زندگی شما وارد شده اما در این مواقع بسیاری از افراد مطلقه در ذهن خود دائم منفی بافی می‌كنند، مثلا چرا زمانی كه زندگی‌شان در جریان بود، تصمیم درستی را در لحظات حساس نگرفته‌اند و مدام خود را مذمت می‌كنند. گذشته‌ها را فراموش كنید و ذهن خود را درگیر اشتباهات آن زمان نكنید. بدانید كه زندگی به پایان نرسیده و نباید امید خود را از دست بدهید.
فرزندانتان را دریابید
برخی گمان می‌كنند كه داشتن فرزند برای افراد مطلقه مشكل را دو چندان می‌كند ولی عقیده ما چیز دیگری است. داشتن فرزند خود نوعی انگیزه است تا شما با امید بیشتری به زندگی ادامه بدهید. به این معنا كه زندگی فرزندانتان را دریابید و برای خوشبختی‌شان تلاش كنید. روحیه آنها در این لحظات بسیار شكننده شده و اگر شما هم بخواهید روحیه خود را از دست بدهید، افسردگی‌های شدید سراغ فرزندتان خواهد آمد.
در اولین فرصت دوستان قدیمی خود را پیدا كنید
مهمانی‌های دوره‌ای با دوستان سالم در روحیه شما می‌تواند تاثیر خوبی بگذارد. سعی كنید با آنها حداقل ماهی یك بار سفر چند روزه‌ای به جاهای خوش آب‌ و هوا داشته باشید. هر چه بیشتر از تنهایی دوری كنید و در جمع باشید، روحیه شما سریع‌تر برمی‌گردد و به قولی ریكاوری روحی برایتان راحت‌تر اتفاق می‌افتد.
داشتن یك موقعیت اجتماعی مناسب می‌تواند كمك‌ كننده باشد
با پیدا كردن كار یا فعالیتی بیرون از منزل به نوعی خود را سرگرم كنید. افراد اجتماعی در زندگی سرسخت هستند، چرا كه اساسا تعاملات اجتماعی شخصیت افراد را پخته‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد. همچنین می‌توانید منبع درآمدی برای خود داشته باشید و روحیه خود را بیش از پیش بازسازی كنید.
ازدواج مجدد را به تاخیر بیندازید
خلأهای روحی در این شرایط می‌تواند جولانگاه افرادی باشد كه بخواهند از شكست شما سوءاستفاده كنند، از این‌ رو بكوشید تا مدتی به فرد دیگری برای تشكیل زندگی یا وابستگی احساسی فكر نكنید. اجازه بدهید زمان كمی بگذرد تا شما بتوانید خود را پیدا كنید، زیرا در شرایط آرام‌تر تصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر خواهد بود.
كمك دوستان و اطرافیان صادق خود را رد نكنید
البته در این خصوص اجازه دخالت را به هیچ‌كس ندهید اما مشورت در هر موردی می‌تواند به ذهن درگیر و خسته شما كمك كند. از این‌ رو خود خواهی نباید در شما راه یابد و با این تفكر كه خودم از پس همه مشكلات برمی‌آیم، بخواهید زندگی را تك محورانه ادامه دهید بنابراین از كمك دوستان و آشنایان صادق و دلسوز خود استقبال كنید.
محل زندگی قبلی خود را ترجیحا عوض كنید
برای زندگی محیط مناسب‌تری را انتخاب كنید. اگر برایتان امكان دارد محل سكونت خود را عوض كنید تا از آدم‌های فضول و كنجكاو دور شوید. تا اطلاع ثانوی حتی شماره تلفنتان را هم به كسی جز دوستان خاص خود و خانواده‌تان ندهید. اجازه دهید كمی حاشیه‌ها از شما دور شوند تا بتوانید با ذهنی آرام‌تر برای زندگی‌تان تصمیم‌ بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *