افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آب زیاد از حد بنوشیم چه عوارضی دارد ؟

 

  • در اثر نوشیدن چند روزه یا حتی چند ماهه آب برای لاغرشدن، عضلات و بافت‌های بدن هم به مرور زمان تحلیل می‌روند. در این حالت، بدن نیاز خود را از عضلات و بافت‌های ماهیچه‌ای تامین می‌کند بنابراین تحلیل عضلات قلب، کلیه‌ها و کبد و اختلال در کارکرد آنها، در اثر رژیم‌های غیرعقلانی مانند آب‌درمانی دور از انتظار نخواهد بود.

بزرگسالان هر روز تقریبا ۶ پیمانه نیم لیتری (۱۲ فنجان) آب از دست میدهند. تفاوت بین نوشیدن آب و نوشیدنی ها ی دیگر وجود دارد. آب میوه، نوشابه، قهوه، و غیره، ممکن است حاوی موادناسالم باشند، .  نوشیدنی های غیر الکلی حاوی فسفر است که می تواند به کاهش کلسیم استخوان منجر شود.  آب میوه ها حاوی مقدار زیادی قند و تحریک پانکراس است.

آب از جمله مایعاتی است که بدن انسان به مقدارزیادی به آن نیاز دارد ، به گونه ایست که حتی بیش از ۹۹ درصد بدن انسال و تمام عضلات را آب تشکیل میدهد.درباره اینکه کمبود آب در بدن می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد، از خشکی و چروکیدگی پوست گرفته تا یبوست! اما موضوعی که قصد داریم در این شماره درباره آن صحبت کنیم، زیاده‌روی در نوشیدن آب و عواقب آن است…

خیلی از افراد گمان می‌کنند چون ظرفیت کلیه‌ها برای پذیرش آب بالاست، می‌توان به هر میزانی، آب نوشید. البته درست است که ظرفیت بالای کلیه‌ها گاهی اجازه نوشیدن ۱۰ تا ۲۰ لیوان آب را هم در طول روز به ما می‌دهد اما اگر بدن واقعا به آب زیادی نیاز نداشته باشد و نتواند با دفع از طریق تعریق یا ادرار تعادل میزان آب را در خود به وجود آورد، حجم کلیه‌ها هم اشباع می‌شود و به‌طور حتم، ما هم به دردسر می‌افتیم. می‌پرسید چه دردسری؟ اینکه با بالا رفتن حجم آب بدن، دچار کاهش سطح سدیم و در نتیجه مسمومیت با آب خواهیم شد بنابراین قدیمی‌ها حق داشته‌اند که بگویند: «اندازه نگه دار که اندازه نکوست…»

نکته بعدی در مورد افرادی است که برای کاهش وزن دست به کارهایی مانند آب‌درمانی می‌زنند. استفاده از آب برای لاغر شدن، نه تنها نوعی درمان نیست، بلکه کاری کاملا غیرعلمی و غیراصولی است. علاوه بر مسمومیت بر اثر نوشیدن بیش از اندازه آب، کسانی که رژیم غذایی‌شان را برای لاغرشدن محدود به نوشیدن آب می‌کنند به طور حتم با کمبود انواع مواد مغذی از ویتامین‌ها و املاح گرفته تا پروتئین‌ها مواجه می‌شوند.

در اثر نوشیدن چند روزه یا حتی چند ماهه آب برای لاغرشدن، عضلات و بافت‌های بدن هم به مرور زمان تحلیل می‌روند. در این حالت، بدن نیاز خود را از عضلات و بافت‌های ماهیچه‌ای تامین می‌کند بنابراین تحلیل عضلات قلب، کلیه‌ها و کبد و اختلال در کارکرد آنها، در اثر رژیم‌های غیرعقلانی مانند آب‌درمانی دور از انتظار نخواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *