افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آب خیار راهی برای درمان لکه های تیره پوست و آکنه

  • ممکن است پوست‌ شما به طور عادی دچار کمبود رطوبت و در نتیجه خشکی شود و خیار کمک می‌کند تا پوست‌تان به بهترین شکل تغذیه و آب‌رسانی شود. خوردن خیار هم می‌تواند برای حفظ سلامت پوست‌تان بسیار مفید باشد.

 

همیشه نخستین کار و اولین قدم برای حل یک مشکل شناسایی و پیدا کردن علت واقعی به وجود آمدن آن است. ملاسما یک مشکل رایج و متداول پوستی است که باعث تغییر رنگ قسمت‌هایی از پوست می‌شود. این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که پوست در معرض بیش از اندازه نور آفتاب قرار می‌گیرد و در افرادی که پوست روشن و یا زیتونی رنگ دارند بیشتر اتفاق می‌افتد. سایر دلایل ایجاد این عارضه عواملی مثل ژنتیک، استفاده از داروهای خاص مثل داروهای ضد بارداری و یا حتی نقص در عملکرد صحیح هورمون‌های تیروئیدی است. اگر شما هم از این لکه‌های تیره و ناخوشایند رنج می‌برید و به دنبال راه‌حل مناسب هستید نگران نباشید درمان دردتان پیش ما است. در ادامه این مطلب با بهترین و موثرترین درمان‌های رفع ملاسما آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است تمامی این درمان‌ها طبیعی و فاقد هرگونه عوارض جانبی هستند که علاوه بر حل این مشکل باعث شادابی و تقویت پوست‌تان هم خواهند شد.

آب‌خیار

ممکن است پوست‌ شما به طور عادی دچار کمبود رطوبت و در نتیجه خشکی شود و خیار کمک می‌کند تا پوست‌تان به بهترین شکل تغذیه و آب‌رسانی شود. خوردن خیار هم می‌تواند برای حفظ سلامت پوست‌تان بسیار مفید باشد. اما برای تهیه ماسک خیار باید از دستور زیر پیروی کنید. یک عدد خیار را به طور کامل رنده کنید و بعد عصاره یا آب به دست آمده از آن را جدا کنید و درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک پنبه آن را به روی پوست‌ صورت‌تان بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد با آب‌ سرد بشویید. برای نتیجه‌گیری عالی این کار را هر روز انجام دهید.

موز

موز سرشار از پروتئین و شکر طبیعی است که به درخشش و جوان‌سازی دوباره پوست کمک موثری می‌کند. یک موز را له کنید تا پوره غلیظی به دست آید و بعد آن را روی قسمت‌های تیره شده پوست‌تان بمالید، ده دقیقه صبر کنید و بعد با آب ‌ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر سعی کنید حداقل ۴بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

برگ نعناع

نعناع، یک درمان‌گر خانگی عالی برای رفع ملاسما و تسکین‌دهنده پوست با خواص درمانی بسیار زیاد است. چند برگ نعناع را بکوبید تا عصاره آن خارج شود و بعد آن را مستقیما روی نقاط تیره شده روی پوست‌تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب‌ ولرم بشویید. برای نتیجه‌گیری مثبت سعی کنید هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

پودر زردچوبه

پودر زردچوبه یک درمانگر عالی برای رفع ملاسما است مخصوصا برای افرادی که پوست زیتونی رنگ دارند. استفاده از زردچوبه باعث می‌شود رنگ‌ پوست متعادل شود و نقاط تیره رنگ روشن‌تر شوند. یک قاشق‌غذاخوری پودر زردچوبه را با مقداری شیر مخلوط کنید. برای تهیه یک ترکیب غلیظ یک قاشق‌ غذاخوری آرد نخودچی هم اضافه کنید و بعد ماسک را روی صورت‌تان بمالید. ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب ‌ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه‌ این کار را روزانه تکرار کنید.

پوره بادام

بادام غنی از ویتامین E است و برای همین موضوع یک درمان‌گر قدرتمند خانگی برای رفع ملاسما به حساب می‌آید. دستور استفاده از این ماسک موثر به شرح زیر است: ۸ تا ۱۰ عدد بادام را برای مدت زمان ۴ تا ۵ ساعت درون آب خیس کنید و بعد پوست‌شان را بکنید و آن‌ها را طوری آسیاب کنید تا کاملا نرم و خمیر شوند. حالا یک قاشق‌چایخوری عسل و یک قاشق‌ چایخوری شیر به آن اضافه کنید خوب هم بزنید و قبل از خواب این ماسک را روی صورت‌تان بگذارید. اجازه دهید تمامی طول شب ماسک روی صورت‌‌تان بماند و فردا صبح آن را با آب‌ ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه این‌کار را ۲بار در هفته انجام دهید.

آب‌لیمو

لیمو در میان تمامی درمانگر‌های خانگی ملاسما بهترین و موثرترین گزینه است. این ماده خوارکی مثل یک سفید‌کننده طبیعی عمل می‌کند و رنگ پوست‌تان را روشن می‌کند. روش‌های بسیار زیادی برای استفاده از لیمو وجود دارد اما ساده‌ترین و مفیدترین آن عبارت است از: آب یک لیمو را بگیرید و درون یک کاسه تمیز بریزید و بعد با استفاده از پنبه آن را روی پوست‌ صورت‌تان بمالید. ۲ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد با آب ‌ولرم بشویید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *