جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



یک برنامه غذایی انرژی زا برای میان وعده

یک برنامه غذایی انرژی زا برای میان وعده

Diet-plans-for-building-muscle

 

داشتن یک میان وعده خوب به شما کمک می کند در طول روز با انرژی بیشتری به کار و تحصیل بپردازید در این جا شما را آشنا می کنیم با یک برنامه غذایی انرژی زا برای میان وعده همراه ما باشید .

برای اینکه بتوانید میان وعده ای سالم داشته باشید بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

 

آب بنوشید. بیشتر وقت ها، افراد علائم تشنگی را به عنوان گرسنگی تعبیر می کنند. اگر متوجه شدید که هوس چیزی شیرین یا آبکی کرده اید، پس ممکن است فقط تشنه باشید. یک لیوان شربت آبلیمو نوشیده تا دوباره انرژیتان را به دست آورید. انرژی که آب به شما می دهد، کافئین و قند نمی توانند برایتان فراهم کنند.

همه تنقلات را دور از دسترسو یک جا نگه دارید. با این روش دیگر به طور تصادفی به سراغ آنها نمی روید. بیشترین دلیلی که ما به سراغ تنقلات می رویم بی حوصلگی است. برای پیشگیری از این امر همه تنقلات را در جایی دور از دسترس مثل قفسه های بالای کابینت نگه دارید. به این ترتیب دیگر هنگام راه رفتن در اشپزخانه چشمتان به آنها نیفتاده و کمتر احتمال دارد به سراغشان بروید.

تنقلات مضر نخرید. اگر تنقلات مضر خریداری کنید، پس آنها را خواهید خورد. اگر می خواهید سالم تر شوید، پس خرید این تنقلات را به طور کامل فراموش کرده و دیگر آنها را به خانه نیاورید!

کمی تکان بخورید! جلوی کامپیوتر نشسته اید که حس می کنید باید چیزی بخورید، وقتی چنین احساسی داشتید، از جای خود بلند شده و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید. برخی اوقات به میان وعده نیازی ندارید، فقط کمی تغییر و جابه جایی لازم است تا دوباره انرژیتان برگردد.به این ترتیب تا وعده بعدی غذایی انرژی مورد نیازتان تامین می شود.

هویج بخورید. گاهی دلتان می خواهد چیزی بجوید. وقتی این اتفاق افتاد و نتوانستید آن را از ذهنتان بیرون کنید، بهتر است به سراغ سبزیجاتی مثل هویج بروید. شیرینی و بافت خاص آن هوس هایی که مربوط به گرسنگی نیستند فرو می نشاند و شما را از مصرف تنقلاتی که کالری بالایی دارند دور می کند.

میان وعده ها را تقسیم کنید. اگر گرسنه هستید، پس تنقلات را در بخش های کوچک تقسیم کرده و مقدار تقسیم شده را روی میز بگذارید. وقتی یک شیشه بزرگ کره بادام زمینی روی میز باشد امکانش بیشتر است که همه ی آن را بخورید! کمی خودتان را کنترل کرده و قبل از شروع به خوردن به خودتان اجازه دهید از تنقلات کمی که روی میز است لذت ببرید.

راز مصرف میان وعده های هوشمندانه ، حفظ تمرکز هواس است. وقتی شما شروع به خوردن می کنید و در همین حین حواستان به چیزی که می خورید جمع است، بهتر می توانید بین خستگی و گرسنگی تفاوت قائل شوید. به این صورت وقتی گرسنه هستید میان وعده یتان را خورده و در صورتی که خسته و بی حوصله باشید یکی از روش های بالا را امتحان می کنید. بدنتان می تواند نیاز شما را به بهترین وجه تشخیص دهد.

 

پزشکین : یک برنامه غذایی انرژی زا برای میان وعده

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)