افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

یکی از عوارض شدید آنتی بیوتیک ها

یکی از عوارض شدید آنتی بیوتیک ها

81623282-6479140

 

پژوهشگران داروشناس پس از تحقیقات و انجام آزمایشات روی انواع آنتی بیوتیک به بیان یکی از عوارض شدید آنتی بیوتیک ها پرداخته اند همراه ما باشید با اطلاعات داروئی در این باره

مطالعات جدید نشان می دهد که آنتی بیوتیک های رایج، در برخی بیماران با عوارض جانبی مانند هذیان و تشنج همراه است.

این مطالعه با بررسی فعالیت الکتریکی مغز ۳۹۱ داوطلبی که داروهای آنتی بیوتیک مصرف می کردند، نشان می دهد حتی آنتی بیوتیک های رایجی که برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شوند، می توانند با عوارض جانبی مانند هذیان، توهم و تشنج همراه باشند.

هذیان معمولا با توهم و اضطراب همراه است که معمولا بر اثر مصرف دارو بوجود می آید. این مطالعه اولین باری است که به بررسی آنتی بیوتیک به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در هذیان پرداخته است.
معمولا هذیان مشکلات دیگر پزشکی به همراه دارد و مراقبت از سالمندان مبتلا به هذیان، بسیار دشوار و پرهزینه است. بنابراین احتمال هذیان پس از مصرف آنتی بیوتیک، پزشکان را در تجویز این دارو محتاط تر می کند.
محققان در این پژوهش، سه نوع مختلف هذیان مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک را شناسایی کردند. نوع اول با تشنج همراه بود و اغلب با پنی سیلین ها و سفالوسپورین ها مرتبط بود. نوع دوم شامل علایم روان پریشی بود و با پروکئین، پنی سیلین ها، سولفونامیدها، ماکرولیدها و فلوروکینولون مرتبط بود. نوع سوم هذیان همراه با اختلال در هماهنگی عضلات است که با مترونیدازول همراه است.
محققان به پزشکان توصیه می کنند که به دلیل افزایش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک و عوارض جانبی شناخته شده این گروه دارویی، در تجویز آن دقت کافی داشته باشند.

 

پزشکین : یکی از عوارض شدید آنتی بیوتیک ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *