افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گوشت قرمز را زیاد سرخ کنید سرطان زا می شود

4

 

  • در این مطالعه که طی ۱۲ سال انجام شد، محققان DNA کلیه شرکت‌کنندگان را تحلیل کردند و متوجه شدند که داشتن ژن‌های خاص خطر ابتلا به سرطان مثانه را در برخی افراد که زیاد گوشت قرمز می‌خورند پنج برابر می‌کند

محققان علوم پزشکی می گویند تحقیقات نشان داده است که سرخ و کباب کردن گوشت قرمز به حدی که سطح آن کمی بسوزد می‌تواند مواد شیمیایی سرطان‌زا تولید کند و در نتیجه خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز به خصوص اگر بیش از حد سرخ یا کباب شده باشد خطر سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.

این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان مثانه در افرادی که گوشت قرمز به شدت سرخ شده یا کباب شده، بخشی از رژیم غذایی آن‌ها بود ۲ برابر کسانی است که گوشت قرمز کم سرخ یا کباب شده، مصرف می‌کنند. ظاهرا در این مطالعه به اثر گوشت آب‌پز بر سرطان مثانه اشاره‌ای نشده است.

یافته‌های مطالعه تازه به روی ۱۷۰۰ نفر در یک کنفرانس تحقیقات سرطان در آمریکا عرضه شد.

پژوهشگران دانشگاه تگزاس دریافتند که این خطر برای کسانی که گوشت قرمز کاملا سرخ شده مانند استیک و گوشت خوک نمک سود (بیکن) مصرف می‌کنند، بیش‌تر است اما براساس این مطالعه حتی گوشت مرغ و ماهی نیز وقتی سرخ شده باشد، احتمال ابتلا به سرطان را به طول قابل توجهی بالا می‌برد.

سه نوع عمده از مواد شیمیایی سرطان‌زا که به “اچ سی اِی”ها معروف هستند خطر ابتلا به سرطان را به میزان بیش از ۲.۵ برابر افزایش دادند.

به نظر می‌رسید که بعضی افراد از لحاظ ژنتیکی بیش‌تر در برابر این نوع رژیم آسیب ‌پذیرند.

در این مطالعه که طی ۱۲ سال انجام شد، محققان DNA کلیه شرکت‌کنندگان را تحلیل کردند و متوجه شدند که داشتن ژن‌های خاص خطر ابتلا به سرطان مثانه را در برخی افراد که زیاد گوشت قرمز می‌خورند پنج برابر می‌کند. متخصصان سرطان می‌گویند که تحقیقات بیش‌تری برای اطمینان از ارتباط مصرف مرتب گوشت قرمز با سرطان مثانه لازم است و این که آیا نحوه پختن آن تاثیری دارد یا نه.

دکتر پاناگوئیتا میترو، از صندوق جهانی تحقیقات سرطان، گفت: وقتی همه شواهد درباره مصرف گوشت و سرطان را بررسی کردیم حاکی از افزایش سرطان مثانه به دلیل مصرف گوشت قرمز نبود اما در این زمینه که گوشت قرمز یا گوشت پردازش شده خطر سرطان روده را افزایش می‌دهد شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم مردم مصرف گوشت قرمز را به ۵۰۰ گرم ـ وزن گوشت پخته شده در هفته محدود کنند یا به کلی از خوردن گوشت سرخ كرده پرهیز کنند.

گفتنی است، حدود پنج هزار نفر هر سال در اثر این سرطان می‌میرند و تقریبا ۹۰ درصد موارد مرگ در افراد بالای ۶۵ سال است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *