افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گلودرد را سریع درمان کنید با این شربت

گلودرد را سریع درمان کنید با این شربت

  • متخصص بیماری‌های عفونی و محقق طب سنتی در مورد روش آماده کردن شربت ادامه داد: «در یک کاسه ابتدا شکر قهوه‌ای و بعد باقی مواد را بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید.

 

دکتر محمد فصیحی دستجردی گفت: برای تهیه این آبنابات‌ها که درمان صددرصد گلودرد و سرماخوردگی است و به شکل شربت هم می‌توانید از آن استفاده کنید، به یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق عسل، یک لیوان آب و یک لیوان شکر قهوه‌ای همراه با یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل و یک چهارم قاشق چایخوری پودر میخک نیاز دارید.»
این متخصص بیماری‌های عفونی و محقق طب سنتی در مورد روش آماده کردن شربت ادامه داد: «در یک کاسه ابتدا شکر قهوه‌ای و بعد باقی مواد را بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید. بعد زیر گاز را کم کنید تا برای ۱۵ دقیقه این مواد آرام بپزد. بعد از آنکه غلیظ شد روی یک سطح صاف کاغذ روغنی پهن کنید و با یک قاشق تکه‌های کوچکی از مواد را روی سطح بگذارید تا مثل آبنبات شود.داروی آبنباتی خود را در یخچال بگذارید و به محض آنکه سرماخوردید و گلودرد شدید آن را در دهان بگذارید و بمکید یا در آب گرم حل کنید».

دستجردی در رابطه با نحوه تأثیر این شربت بر گلودرد گفت: «ویتامین C موجود در این شربت سیستم ایمنی را قوی می‌کند. عسل نیز ماده‌ای ضد باکتری است که سرفه را کاهش می‌دهد و افزاینده انرژی است. زنجبیل غنی از آنتی‌اکسیدان است و میخک هم برای تسکین دردهای مفصلی، سردرد و سرگیجه و سرفه مؤثر است».
دکتر فصیحی هشدار داد این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال و زنان باردار و شیرده مناسب نیست.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *