افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گزارشی از تایید درمان نادرترین سرطان خون

  • مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی Zelboraf یا vemurafenib قادر به درمان این بیماریست. این دارو به تازگی توسط سازمان غذاو داروی آمریکا برای درمان Erdheim-Chester مورد تایید قرار گرفته است.

 

 

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی Zelboraf را به عنوان اولین داروی یک نوع سرطان نادر خون تایید کرد.

سرطان خون Erdheim-Chester یک بیماری نادر و مرگبار است. این بیماری بر اثر تکثیر غیر طبیعی یکی از انواع سلول‌های سفید خون به نام هیستوسیت بوجود می آید. منشا این بیماری از مغز استخوان است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی Zelboraf یا vemurafenib قادر به درمان این بیماریست. این دارو به تازگی توسط سازمان غذاو داروی آمریکا برای درمان Erdheim-Chester مورد تایید قرار گرفته است.

این دارو برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی برای درمان ملانوم (شایع‌ترین نوع سرطان پوست) تایید شد. داروی Zelboraf یک داروی مهارکننده کیناز است و مانع از آنزیم‌هایی می‌شود که رشد سلول‌های سرطانی را تحریک می‌کند. درد مفاصل، بثورات پوستی، ریزش مو، خستگی و مشکلات قلبی از جمله مهمترین عوارض جانبی این دارو هستند. امکان عوارض جانبی شدیدتر از جمله واکنش‌های شدید پوستی، آسیب کبدی و نارسایی کلیه از دیگر عوارض نادر این داروست. استفاده از این دارو در دوران بارداری تایید نشده است و ممکن است به جنین آسیب بزند.این دارو توسط یک شرکت سوییسی ساخته شده است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *