افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گروه خونی O در معرض ابتلا به وبا

5091914_384

  • تحقیقات جدید نشان داده است که گروه خونی O نقش قابل‌توجهی در فعال شدن سلول‌های روده دارد که منجر به اسهال می‌شود. هر ساله بین ۳ تا ۵ میلیون نفر در سراسر جهان به وبا مبتلا می‌شوند که از این بین، ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

 

محققان دریافتند که نرخ شیوع سم وبا در افرادی که گروه خونی O دارند، بیش از سایر گروه‌های خونی است. این امر باعث می‌شود که این افراد از بیماری خود آسیب بیشتری ببینند. سم وبا باعث فعال شدن یک مولکول حیاتی در سلول‌های روده فرد مبتلا می‌شود که موجب دفع الکترولیت و آب بدن می‌شود. به عبارت دیگر، فرد دچار اسهال می‎شود. به همین دلیل است که وبا با اسهال شدید، کم آبی بدن، شوک و حتی مرگ همراه است. تحقیقات جدید نشان داده است که گروه خونی O نقش قابل‌توجهی در فعال شدن سلول‌های روده دارد که منجر به اسهال می‌شود. هر ساله بین ۳ تا ۵ میلیون نفر در سراسر جهان به وبا مبتلا می‌شوند که از این بین، ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. بسیاری از موارد مرگ‌ومیر در شبه‌قاره هند رخ می‌دهد. جایی که مردمانش از قرن‌ها پیش با وبا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
محققان برای اینکه از تاثیر سم وبا بر سلول‎‌های روده در افراد با گروه‌های خونی مختلف مطمئن شوند، از سلول‌های بنیادی اپیتلیال، موسوم به انتروئید استفاده کردند که در محیط آزمایشگاه قابل کشت است و در افراد مختلف شکل متفاوتی دارد. محققان در آزمایشات خود به بررسی ۴ سلول بنیادی مختلف پرداختند که دو تا از آنها از افراد با گروه خونی A و دو تای دیگر از افراد با گروه خونی O گرفته شده بود. سپس، سیگنال‌های مولکولی هر یک از نمونه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند که سطح سیگنال‌های مولکولی در نمونه مربوط به گروه خونی O از نمونه مربوط به گروه خونی A دو برابر بیشتر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *