افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش های گرم کردن بدن قبل از ورزش اصلی

چطور قبل از ورزش کردن بدن را گرم کنیم؟

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ اجزای بدن انسان درست است که به صورت مجزا و واحد می‌توانند عملکرد مورد نظر را داشته باشند، اما در نهایت همه این اجزا در کنار هم و به عنوان بدن انسان ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند. این موضوع در ورزش کردن یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. وقتی یک گروه عضلانی تنبل می‌شود یا فعالیت بیش از حد دارد دیگر قسمت‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند و باعث التهاب‌های دردناک در زانو و ران، ماهیچه ساق پا و پاشنه پاها و غیره شود. اگر می‌خواهید ورزش کنید باید به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کاری که باید انجام دهید این است که باید از طریق کشش و نرمش بدن خود را تقویت کنید. این کار باعث می‌شود تنفس و حرکت بدنتان بهبود پیدا کند. قبل از ورزش‌های سنگین خود حتما این حرکات را انجام دهید و ماهیچه‌هایتان را گرم کنید.

چطور بدن را برای ورزش کردن آماده کنیم؟ (گرم کردن قبل از تمرین اصلی)

۱. عضلات پایتان را فعال کنید

به پهلوی چپ دراز بکشید و پاهایتان را بکشید. پای راستتان را به آرامی و با کنترل بالا و پایین ببرید ۱۰ تا ۱۵  بار این حرکت را تکرار کنید. سپس به سمت راست دراز بکشید و همین کار را تکرار کنید. سپس دمر دراز بکشید و پای راست خود را خم قائم کنید سپس با کنترل و به آرامی پایتان را حدود دو سانت از زمین بلند کنید و به حالت اول برگردانید. این کار را  ۱۵ بار انجام دهید و سپس برای پای چپتان نیز تکرار کنید.

۶ ورزش که می توانید در خانه انجام دهیدبه خودتان اجازه ندهید که آب و هوای بد شما را از رسیدن به تناسب اندام دور کند. سعی کنید در خانه ورزش کنید. تمام چیزی که احتیاج دارید یک سطح مستحکم مثل صندلی یا نیمکت است. آنقدر تمرینات…
ادامه مطلب

۲. بدنتان را تقویت کنید

در حالی که ایستاده‌اید پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. پای راستتان را یک قدم به جلو ببرید و زانوی پای چپتان را خم کنید تا در ران راست خود کشیدگی را حس کنید و بالا تنه‌تان را سمت چپ بچرخانید. به حالت اول باز گردید و این کار را ۱۵ مرتبه انجام دهید و سپس برای پای چپ خود نیز تکرار کنید.

۳. ران‌هایتان را شل کنید

زانوهایتان را خم کنید پشت خود را صاف نگه دارید و زانوی راستتان را به سمت خارج بدن ببرید و به حالت اول بازگردانید ۱۵ بار این کار را تکرار کنید سپس برای طرف دیگر بدنتان نیز آن را تکرار کنید.

شما از چه روش‌هایی برای گرم کردن بدن‌تان استفاده می کنید؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *