افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گرم کردن بدن قبل ورزش چیست

Warmup

 

همیشه شنیده اید که بیان می کنند قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنید در این مطلب می خواهیم گفت های مربیان ورزشی و کارشناسان ورزش را درباره گرم کردن بدن قبل ورزش چیست و فواید آن بیان کنیم .

گرم کردن به حرکات آهستگی و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است. گرم کردن بدن شامل چند دقیقه حرکات سبک قبل از هر گونه تمرین شدید یا مسابقه ورزشی و حتی فعالیت های جسمانی روزمره که شدید باشد ضروری است. نیاز به گرم کردن با توجه به شدت تمرین یا مسابقه متغیر است. هر چه شدت تمرین یا مسابقه بیشتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز است و حرکات نرمشی و کششی برای تمام قسمت های مختلف بدن باید کامل تر انجام شود.
شدت گرم کردن باید به حدی باشد که ضربان قلب حدود ۳۰ تا ۶۰ ضربه در دقیقه افزایش یابد و به حدود ۹۰ تا ۱۲۰ ضربه در دقیقه برسد. شدت فعالیت باید به قدری باشد که دمای بدن و عضلات را حدود یک درجه سانتی گراد افزایش دهد و پس از ۳ تا ۵ دقیقه عرق کردن در دمای معمولی شروع شود. البته زمان عرق کردن شاخص دقیقی نیست چون به عوامل محیطی مثل درجه دما و رطوبت بستگی دارد.
مدت زمان گرم کردن به شدت آن بستگی دارد اما حداقل ۳ تا ۵ دقیقه زمان لازم است با افزایش سن مدت بیشتری برای گرم کردن بدن نیاز است. برای رسیدن به حداکثر فواید گرم کردن توصیه می شود فعالیت اصلی چند دقیقه بعد از گرم کردن انجام شود.
میزان گرم کردن فقط به شدت تمرین و مسابقه بستگی دارد و نه به خود ورزشکار این تصور که ورزشکاران حرفه ای به دلیل داشتن توانایی های جسمانی باال به گرم کردن احتیاج ندارند اشتباه است. ورزشکاران مبتدی، آماتور یا حرفه ای همگی به گرم کردن قبل از تمرین نیاز دارند. البته با توجه به این که ورزشکاران حرفه ای تمرینات شدیدتری را انجام می دهند یا اینکه یک باره فشار زیادی را در مسابقه به بدن وارد می کنند معمولا به گرم کردن بیشتری نیاز دارند.
گرم کردن بیش از حد از نظر جسمانی خسته کننده و از نظر روانی کسل کننده است. به همین دلیل نباید در گرم کردن افراط کرد.

 

پزشکین : گرم کردن بدن قبل ورزش چیست

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *