افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گذراندن دوره تغذیه برای کارکنان الزامی شد

لزوم گذراندن دوره اجباری آموزشی تغذیه برای کارکنان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه اصلاح الگوی غذایی در کارکنان در درجه اول نیازمند فرهنگسازی است، گفت: گذراندن دوره اجباری تغذیه برای کارکنان الزامی است.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ دکتر زهرا عبداللهی در همایش بهبود تغذیه در جامعه کارکنان، گفت: کارکنان، قشر فعال کشور هستند و از طرفی بیشترین میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هم در این گروه است.

وی با تاکید براینکه الگوی غذایی مردم تغییر کرده است، گفت: گذار اپیدمیولوژیک تغذیه در کشور اتفاق افتاده است و مردم در الگوی غذایی خود ریسک فاکتورهایی مانند نمک و چربی را بیشتر مصرف کرده و مواد غذایی پیشگیری کننده از بیماری‌ها همچون سبزی و حبوبات را کمتر مورد استفاده قرار می دهند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زندگی کارکنان هم دستخوش تغییرات الگوی غذایی شده است، خاطرنشان کرد: برای اصلاح این موضوع باید چند راهکار درپیش گرفت که در درجه اول، آموزش و فرهنگسازی تغدیه‌ای برای جامعه کارکنان است؛ چراکه اگر آموزش وجود نداشته باشد و در ابتدا به سراغ آشپزخانه ها برویم و خواهان غذای کم نمک و کم چرب برای کارکنان باشیم، راه به جایی نمی‌برد، زیرا با اعتراض آنها مبنی بر بی مزه بودن و خشک بودن غذا مواجه می شویم.

بنابر اعلام وبدا، عبداللهی با بیان اینکه گذراندن دوره اجباری تغذیه برای کارکنان الزامی است و باید این دوره برای آنها درنظر گرفته شود، تصریح کرد: در تمام دستگاه های اجرایی باید حداقل اطلاعاتی درمورد تغذیه مناسب به کارکنان داده شود و آشپزخانه‌هایشان نیز تسهیلات و تجهیزات لازم برای طبخ غذا با روش مناسب را داشته باشند.

وی گفت: برای اینکه وضعیت الگوی غذایی مردم اصلاح شود، صنعت و استانداردهای محصولات غذایی هم سهیم هستند؛ صنعت غذایی باید تشویق شود تا محصولات کم چرب تولید کند و نمک و قند محصولات را کاهش دهد که این اقدام با همکاری صنایع غذایی کشور و پیگیری سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد در حال انجام است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *