افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کیک شکلاتی با لایه های انبه

طرز تهیه کیک شکلاتی

92_1

کیک شکلاتی همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.چه بهتر که این کیک بسیار خوشمزه با لایه های انبه درست شود.حتما ادامه مطلب را ببینید و از خوردن این کیک بسیار شیک و خوش رنگ لذت ببرید

مواد لازم:

مواد لازم مقدار لازم
پودر کاکائو ۵۰ گرم
آب جوش ۱۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ بزرگ ۶ عدد
شکر دانه ریز ۳۵۰ گرم
آرد بکینگ پودردار ۳۰۰ گرم
کنسرو ۴۰۰ گرمی انبه ۲ عدد
آرد ذرت ۱ قاشق چای خوری
خامه پرچرب ۴۲۵ میلی لیتر
شکلات خالص رنده یا ورقه شده  ۷۵ گرم
همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک فوری

طرز تهیه:

۱٫ یک قالب گرد به قطر ۲۳ سانتیمتر را کمی چرب نمایید و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید.

۲٫ پودر کاکائو را داخل کاسه ای بریزید و آب جوش را کم کم به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا به صورت خمیر نرم و یکدستی در بیاید.

۳٫ تخم مرغ ها و شکر دانه ریز را در کاسه ای بریزید و خوب بزنید تا کرم رنگ شود و حالت پفی پیدا نماید و وقتی با همزن روی آن خط می اندازید تا چند ثانیه رد آن باقی بماند. سپس مایه را به مخلوط کاکائو اضافه نمایید . در مرحله بعدی آرد را الک نموده و به مخلوط کیک اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

۴٫ مایع را داخل قالب کیک بریزید و سطح آن را صاف و یکنواخت نمایید. قالب کیک را داخل فری که از قبل گرم شده روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت و یا عدد ۳ فرهای گازی به مدت یک ساعت قرار دهید تا بپزد و پس از پخت , با فشار دست حالت ارتجاعی داشته باشد.

۵٫ بگذارید کیک برای چند دقیقه داخل قالب بماند تا خنک شود , سپس آن را بیرون آورده روی سینی مشبک فلزی انتقال دهید تا کاملا سرد شود . کاغذ روغنی را از کیک جدا نموده و کیک را از قد به ۳ لایه تقسیم نمایید.

۶٫ آب کنسرو انبه را جدا نمایید و انبه ها را خرد نموده و ۱/۴ آن را داخل مخلوط کن بریزید و پوره نمایید , بگذارید کاملا نرم شود . آرد ذرت را با ۳ قاشق غذاخوری آب انبه مخلوط نمایید و خوب هم بزنید تا به صورت خمیر نرم در بیاید . سپس پوره انبه را اضافه نمایید . مخلوط را داخل تابه کوچکی بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا پوره غلیظ شود . آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود.

۷٫ باقی مانده انبه ها را خرد نمایید . خامه را بزنید و ۱/۴ آن را کنار بگذارید . باقی مانده خامه را به انبه ها بیافزایید و این مخلوط را مابین لایه های کیک بگذارید و آن ها را روی هم قرار دهید . کیک را داخل ظرف سرو بگذارید و مقدار خامه ای را که کنار گذاشته بودید , به دیواره کیک بمالید و شکلات ریز خرد شده را روی خامه های دیواره بریزید و فشار دهید . مابقی خامه را با کمک قیف دور تا دور لبه کیک گل بزنید و با بقیه پوره انبه , سطح روی کیک را تزیین نمایید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *