افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کیوی بخوریم تا لاغر شویم

1

 

  • یادتان باشد که کیوی سرشار از فیبر است. یعنی ۲٫۵ گرم فیبر برای هر ۱۰۰ گرم کیوی. این میوه حاوی دو سوم فیبرهای غیر محلول در آب مانند سلولز و یک سوم فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است.

 

اول از همه مواد تغذیه ای میوه کیوی را بررسی میکنیم:

یک میوه متوسط کیوی شامل:
کالری: ۴۲
پروتئین ۰٫۸ گرم
مجموع چربی ۰٫۴ گرم
فیبر ۲٫۱ گرم
ویتامین سی ۶۴ میلی گرم
ویتامین آ ۳ میکروگرم
آهن ۰٫۲ میلی گرم
پتاسیم ۲۵۲ میلی گرم
فولات ۱۷ میکروگرم

کیوی دارای ویتامین E، مس، ویتامین K، کولین، منیزیم و فسفر می‌باشد.مقدار ویتامین C در هر اونس کیوی بالاتر از بسیاری از میوه‌های دیگر است.

اگر دغدغه‌ی تناسب اندام دارید بدانید که یک عدد کیوی می‌تواند میان‌وعده‌ی مناسبی باشد. چون به خوبی سیرتان می‌کند و اجازه نمی‌دهد ریزه‌خواری کنید.کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند در آن بهترین میوه زمستانی توصیه شده برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی‌ها به شمار می‌آید.

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی‌فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی‌در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

یادتان باشد که کیوی سرشار از فیبر است. یعنی ۲٫۵ گرم فیبر برای هر ۱۰۰ گرم کیوی. این میوه حاوی دو سوم فیبرهای غیر محلول در آب مانند سلولز و یک سوم فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است.

 

این میزان فیبر برای مقابله با یبوست بسیار مناسب است و برای افرادی که روده‌های حساسی دارند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. فیبرها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع دو و ایجاد احساس سیری موثر‌ند.

کیوی همچنین سرشار از ویتامین E می‌باشد. در واقع هر ۱۰۰ گرم کیوی حاوی ۳ میلی گرم ویتامین E می‌باشد که باز هم از سیب و یا پرتقال بیشتر است. این ویتامین به خاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی شهرت دارد. ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد و آن‌را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *