افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کوکی های رژیمی

طرز تهیه کوکی های رژیمی

طرز تهیه کوکی های رژیمی

19_1

امروز قصد داریم یک کوکی رژیمی و بسیار خوشمزه را آموزش دهیم مواد گفته شده در این دستور غذایی برای ۳۶ وعده است، هر وعده شامل یک عدد کوکی می شود

مواد لازم:

 

مواد لازم مقدار لازم
آرد همه منظوره ۱۹۰ گرم (یک و یک دوم فنجان)
بکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
شکر دانه ریز یک فنجان
کره بادام زمینی یک چهارم فنجان
کره، نرم شده دو قاشق غذا خوری
شیر کم چرب یک درصد یک چهارم فنجان
تخم مرغ بزرگ  ۲ عدد
عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
اسپری پخت یا مقداری روغن مقداری

 

مواد روی شیرینی:

 مواد لازم مقدار لازم
پودر قند یک و یک دوم فنجان
شیر کم چرب یک درصد سه و یک دوم قاشق غذا خوری
خامه دو قاشق غذا خوری
کره بادام زمینی سه قاشق غذا خوری
تراشه های شکلات تلخ و کمی شیرین ۲۸ گرم
پودر کاکائو شیرین نشده یک قاشق چای خوری
همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا رژیمی

طرز تهیه:

۱- فر را تا دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید

۲- برای آماده کردن کوکی ها به آرامی با قاشق آرد را داخل یک فنجان اندازه گیری بریزید، و با یک چاقو صافش کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید و با یک قاشق مخصوص هم زدن خوب هم بزنید. شکر، یک چهارم فنجان کره بادام زمینی، و کره را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. سپس با یک همزن با سرعت متوسط تا زمانی که خوب ترکیب شوند میکسشان کنید ( حدود ۲ دقیقه ). شیر را اضافه کنید، خوب بهم بزنید، سپس تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره خوب بهم بزنید. عصاره وانیل را اضافه کنید. میکس آراد را به میکس شکری که درست کردید اضافه کنید. با سرعت پایین هم بزنید تا هر دو با یکدیگر خوب میکس شوند.

۳-خمیری که درست کردید را داخل یک قیف شیرینی پزی با دهانه ای یک و نیم سانتی بریزید. سپس با قیف ۳۶ مرتبه، کوکی هایی به گردی ۴ سانت روی سینی که با اسپری پخت یا کمی روغن چربش کرید ایجاد نمایید. به مدت ۱۱ دقیقه در دمای ۳۷۵ درجه بپزیدشان. اجازه دهید یک دقیقه در سینی خنک شوند. سپس از روی سینی برشان دارید و اجازه دهید روی سینی سیم دارد کاملا خنک شوند.

۴-برای آماده سازی مواد روی شیرینی، سه چهارم فنجان پودر قند را با ۲ قاشق غذا خوری شیر، یک قاشق غذا خوری خامه و سه قاشق غذا خوری کره بادام زمینی در یک کاسه متوسط ترکیب کنید، خوب بهم بزنید. میکس بادام زمینی که درست کردید را داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ شو بریزید و کنار بگذارید. تراشه های شکلات را داخل یک کاسه متوسط شیشه ای بریزید، و به مدت ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که آب شوند با حداکثر قدرت مایکروفر کنید، سپس هم بزنید تا خوب نرم شوند. سه چهارم فنجان پودر شکر باقی مانده را به همراه یک و یک دوم قاشق غذا خوری شیر باقی مانده، یک قاشق غذا خوری خامه باقی مانده و پودر کاکائو را به شکلات ذوب شده اضافه کنید، سپس خوب بهم بزنید.

۵-میکس شکلات را به داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ شو منتقل کنید. با میکس کره بادام زمینی شروع کنید، یک سوراخ کوچک در گوشه پلاستیک ایجاد کنید، و سپس از آن روی نصف هر کدام از کوکی ها بریزید. همین کار را با میکس شکلات روی نیم دیگر کوکی ها انجام دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که روی شیرنی خود را بگیرد بماند.

 

 

اطلاعات تغذیه ای:

 

مواد گفته شده در این دستور غذایی برای ۳۶ وعده است، هر وعده شامل یک عدد کوکی می شود. اطلاعاتی که در ادامه می آید درباره یک وعده است:

– کالری: ۹۶
– کالری از چربی در یک وعده: ۲۹ درصد
– چربی در یک وعده: ۳٫۱ گرم
– چربی اشباع در یک وعده: ۱٫۱ گرم
– چربی غیر اشباع در یک وعده: ۱٫۱ گرم
-چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۰٫۵ گرم
-پروتئین در یک وعده: ۱٫۸ گرم
-کربوهیدرات در یک وعده: ۱۶ گرم
-فیبر در یک وعده: ۰٫۴ گرم
-کلسترول در یک وعده: ۱۵ میلی گرم
-آهن در یک وعده: ۰٫۴ میلی گرم
-سدیم در یک وعده: ۷۸ میلی گرم
-کلسیم در یک وعده: ۱۹ میلی گرم


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *