افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کنترل قند خون در بارداری راهی برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی در کودک

ba3180

این جمله که می گویند کودک مادرزادی دچار بیماری قلبی بوده را شاید بارها شنیده باشید ، می دانید چرا می گویند مادرزادی ؟ به دلیل کم توجهی برخی مادران به کنترل قند خون خود در دوران بارداری ، بیان می کنیم کنترل قند خون در بارداری راهی برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی در کودک چه مقدار موثر است .

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان بارداری که میزان قند خون بالایی دارند احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی به خاطر عوامل موروثی در فرزندانشان بسیار بالاست، حتی اگر میزان قند خون آنها کمتر از حد دیابتی باشد. محققان می‌گویند تحقیقات جدید حاکی از آن است زنانی که میزان گلوکز بالایی دارند و این میزان متناسب با معیار دیابت نیست هم این خطر در مورد آنها بالاست. در این تحقیق محققان نمونه‌های خون ۲۷۷ نفر از زنان را در سه ماهه‌ی دوم بارداری مورد آزمایش قرار دادند. گروه کنترل در این تحقیق شامل ۱۸۰ زنی بوده که بچه داشته و بچه‌ها هیچ بیماری قلبی مادرزادی نداشتند. سایر زنان بچه‌هایی داشتند که از هر دو نفر، یکیشان بیماری حاد قلبی داشت.
پنجاه و پنج بچه دچار بیماری تترالوژی فالوت بودند که طی آن اکسیژن کمی به بچه می‌رسد و ۴۲ بچه‌ی باقیمانده هم دچار دکستروترنسپوزیشن شریان‌های بزرگ شدند که در آن مسیر اصلی دو شریان اصلی که از قلب منشعب می‌شود جا به جا شده و مانع از رسیدن خون حاوی اکسیژن از شش‌ها و جریان خون به بدن می‌شود. نمونه‌های خون در زمان‌های مختلفی از روز گرفته شد. بعد از بررسی‌های لازم محققان دریافتند که میزان بالاتر گلوکز، با احتمال داشتن بچه‌ای با بیماری تترالوژی فالوت مرتبط است، اما این ارتباط درباره‌ی بیماری دکستروترنسپوزیشن شریان‌های بزرگ وجود ندارد.

 

پزشکین : کنترل قند خون در بارداری راهی برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی در کودک

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *