افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کم خونی و رژیم غذایی لاغری

100932227837

خیلی از افراد کم خون سوال می کنند که چگونه رژیم بگیرند و این که رژیم غذایی بر کم خونی اثر می گذارد یا خیر ؟ محققان مطالعات خود را درباره کم خونی و رژیم غذایی لاغری در این جا بیان می کنند .

افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا گردیده باشند، به علت عدم توانایی خونشان در حمل اکسیژن کافی و لازم به بافت‌های مختلف و ارگان‌های متعدد بدن متابولیسم انرژی به ویژه در سلول‌های عضلانی آنها مختل گردیده و ظرفیت کاری و توان فکری آنها کاهش چشم‌گیری پیدا می‌نماید، لذا چنین افرادی به علت خستگی زودرس فعالیت بدنی را کاهش داده و اگر مشغول فراگیری باشند، با کاهش چشم‌گیری در توان آموزش و یادآوری روبرو می‌شوند.

ضمنا به علت کاهش توان سیستم ایمنی اختصاصی یا غیراختصاصی مربوط به فرآیندهای دفاعی وابسته به اکسیژن، به افت مقاومت در قبال انواع بیماری‌ها دچار می‌گردند و میزان بروز و شدت بیماری و تنوع آنها و طول دوره بیماری‌ها افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، با تغییر میزان سوخت و ساز بدن، این افراد بیشتر از افراد عادی در معرض هیپوترمی یا افت حرارت بدن قرار دارند.

با در نظر گرفتن همین عوارض که به صورت بسیار خلاصه شده‌ای ذکر گردید، به شما بزرگوار نازنین توصیه می‌شود :
۱- تصمیم خودتان را برای کاهش وزن در فصول گرم‌تر آغاز نمایید.
۲- قبل از هر اقدام دیگری در درجه اول به رفع کم خونی و بهبود روش تغذیه و مصرف مکمل‌های توصیه شده از طرف متخصص مورد مراجعه‌ خود اقدام نمایید.

۳- در صورت عادت به ریزه خواری و ناخنک زدن، آن را ترک نموده و از مصرف همزمان مواد حاوی آهن با منابع حاوی کلسیم خودداری و از نوشیدن بلافاصله چای، بعد از صرف ناهار و شام اجتناب کنید و از مصرف غذاهای تهیه شده با چربی و شیرینی‌ها خودداری نمایید.

۴- در صورت مصر بودن به کاهش وزن خود به این مسأله توجه فرمایید که به علت عدم دسترسی بدن به اکسیژن کافی تولید و مصرف انرژی از منابع متراکم انرژی یعنی چربی‌های بدن به کندی و سختی رخ خواهد داد، از این رو کاهش وزن حقیقی‌تان (مصرف چربی‌ها) صورت نخواهد گرفت.

۵- به علت افت قند خون و فشار خون اغلب دچار ضعف و بی‌حالی خواهید شد و بنا به باور غلط و مرسوم، بلافاصله خود یا اطرافیان، برای جبران افت قند خون و افزایش فشار خون نبات داغ، عسل آب و یا چای شیرین و یا سایر مواد قندی مثل شیرینی و شکلات استفاده خواهید نمود که در فاصله نه چندان طولانی، ترشح انسولین فراوان و هدایت قند خون به درون سلول‌ها آغاز خواهد گردید و دور باطلی شروع خواهد شد که خیلی بیشتر از موفقیت به دست آمده در قبال کاهش وزنتان به اضافه وزن بیشتری دچار خواهید شد.

توصیه نهایی :
تامین آهن مورد نیاز بدن از طریق مکمل یاری و گنجاندن مواد غذایی حاوی آهن هم و غیر هم و قدم بعدی، حذف هله هوله، فست فود، نوشابه و به موازات آن، افزایش تدریجی فعالیت‌های سبک بدنی و تغییر روش پخت و پز و استفاده بیشتر از روش‌های پخت به صورت آبپز، بخارپز، فرپز و کباب کردن و اضافه نمودن آبلیموی تازه یا آب نارنج تازه به غذاهای مخلوط مصرفی خود و حذف دوغ و ماست و سایر منابع حاوی کلسیم از وعده‌های شام و ناهار.

نشانه‌های بالینی کم خونی‌های ناشی از فقرآهن :
ضعف و خستگی ناگهانی ، بی‌حوصلگی و بی‌قراری ، بی‌اشتهایی ، عدم تمرکز، کاهش توان یادگیری و یادآوری ، افسردگی بدون دلیل ، تهوع ، سرگیجه ، درد در مفاصل مچ دست‌ها و پاها ، و خواب رفتن عضلات و سوزن سوزن شدن آنها رنگ پریدگی مخاط‌های لب ، پلک چشم ، خطوط کف دست و پیکا یعنی گرایش به مصرف مواد غیر مغذی مثل خاک خوری ، خوردن برنج خام ، نشاسته ، یخ و …

 

پزشکین : کم خونی و رژیم غذایی لاغری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *