افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمرنگ بودن نقش پرستاران در جامعه

تعرفه خدمات پرستاری لازم الاجراست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، با بیان اینکه طبق قانون برنامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری لازم‌الاجراست، گفت: هنوز نقش پرستاران در جامعه پررنگ نشده است.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ حیدرعلی عابدی با بیان اینکه پرستاران در ارائه خدمات در جامعه سابقه اندکی دارند، اظهار کرد: یا حداقل می‌توان گفت این خدمات پرستاران سازماندهی نشده است.

وی گفت: ما هم‌اکنون پرستار بهداشت جامعه، سلامت عمومی و یا پرستار ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی در منزل نداریم و یا مدون و سازماندهی شده نیست اگر قرار بود در سطح جامعه بهداشت جامعه، پرستار سلامت عمومی و یا مراقبت در منزل داشته باشیم می‌بایست ابتدا تعرفه خدمات آنها برای ارائه خدمت تعریف و پس از پوشش بیمه‌ای خدمات ارائه می‌شد بدین ترتیب تعرفه خدمات پرستاری به رسمیت شناخته می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه برای دیده شدن ردیف بودجه‌ای برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید رایزنی‌ها از هم‌اکنون آغاز شود، افزود: تدوین گایدلاین‌ها، اجرای سیستم ارجاع و راه‌اندازی پرونده الکترونیک در برنامه ششم توسعه تصویب شده است البته مسئولان در زمان برنامه پنجم توسعه هم باید گام‌های بلندی در این زمینه برمی‌داشتند.

عابدی با اعتقاد به اینکه وزارت بهداشت نباید از ریل برنامه پنجم خارج می‌شد، گفت: با وجود کاهش مشکلات بیماران خاص و…، وجود مشکلات اقتصادی اجرای طرح تحول سلامت را با مشکل مواجه کرده است که باید گام‌های در این‌ باره برداشته شود تا به سرعت به ریل برنامه ششم برگردانده شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *