افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمبود کلسیم در مادران شیرده

تراکم استخوانی در مادران شیرده کم می شود ولی این وضعیت دائمی نیست و با تکمیل دوران شیردهی استخوان ترمیم می شود.
در مرکز تحقیقات تغذیه کودکان در دانشکده پزشکی هاستون به بررسی این مسأله پرداخته شده است. در یک بررسی تغییرات استخوانی ۷۶ مادر تازه زایمان کرده در طول ۲ سال ثبت شده است، که نیمی از آنها تغذیه با شیر مادر و بقیه تغذیه با شیر خشک را انتخاب کردند.

qqw

کلسیم در شیردهی کمبود کلسیم در دوران شیردهیتحقیقات قبلی نشان داده بودند که شیردهی موجب کاهش تراکم استخوانی می شود که خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد. در حقیقت ۴ تا ۶ درصد کاهش تراکم استخوانی در مهره های کمر حاصل می شود زیرا مادر شیرده هر روز حدود ۲۱۰ میلی گرم کلسیم از طریق شیر از دست می دهد. تحقیق اخیر هم همین مطلب را تأیید می کند ولیکن ادامه تحقیقات نشان داد،

مادرانی که شیردهی را تا ۹ ماهگی ادامه داده اند، تراکم استخوانی آنها نسبت به زمانی که تازه زایمان کرده بودند ۳ درصد بیشتر شده و با ۲ سال شیردهی کامل ، تراکم استخوانها به مرور افزایش یافته و به حالت اولیه باز می گردد.

اگرچه تراکم استخوانی در مادرانی که با شیر خشک کود کشان را تغذیه کرده بودند تغییری نداشت و کاسته نشد ولیکن عقیده محققین بر این است که این کاهش خفیف و افزایش مجدد تراکم استخوان با شیردهی موجب محکم ترشدن استخوان مادرمی شود.

البته باید توجه داشت مادر شیرده ، روزانه به ۳ لیوان لبنیات مقداری بادام و سبزیجاتی چون اسفناج و جعفری و نعناع و کرفس و کلم نیاز دارد تا ۱۰۰۰ میلی گرم نیاز کلسیم او تأمین شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *