افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کشیدن سیگار و قلیان‌ باعث سقط جنین و زایمان نارس می شود

1

 

  • مطالعات دراز مدتی طی ۲۰ سال در یکی از کشورهای اروپایی انجام شده حاکی ازآن است که فرزند مادرانی که در دوران حاملگی در معرض دود سیگار و قلیان بوده‌اند بیشتر دچار آسم و لارنژیت شده‌اند

 

محمدرضا مسجدی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تأثیر سیگار و دخانیات روی جنین بیان کرد: حدود ۲۰ درصد از آقایان و حدود ۲ درصد از خانم‌ها سیگار مصرف می‌کنند که این آمار در مصرف قلیان متفاوت است به گونه‌ای که ۱۵ تا ۲۵ درصد از دختران و خانم‌ها قلیان می‌کشند.
وی ادامه داد: این در حالی است که دود سیگار حاوی ۴ هزار و دود قلیان حاوی ۷ هزار و ۲۰۰ ماده خطرناک است.
مسجدی عنوان کرد: زمانی که خانم بارداری در معرض دود قلیان قرار می‌گیرد این دود وارد دستگاه تنفسی وی می‌شود و پس از آن به گردش خود راه پیدا می‌کند و بدین ترتیب روی جنین تأثیر می‌گذارد و در این شرایط علاوه بر این که رشد جنین آسیب می‌بیند و کندتر می‌شود تکامل وی در این دوران هم کمتر می‌شود.
وی افزود: با وارد شدن دود سیگار به بدن مادر باردار احتمال سقط، مرگ و زایمان نارس در وی افزایش می‌یابد و در واقع این موضوع خطری جدی است.
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران خاطر نشان کرد: مطالعات دراز مدتی طی ۲۰ سال در یکی از کشورهای اروپایی انجام شده حاکی ازآن است که فرزند مادرانی که در دوران حاملگی در معرض دود سیگار و قلیان بوده‌اند بیشتر دچار آسم و لارنژیت شده‌اند. همچنین رشد فیزیولوژیک فرد در این شرایط کمتر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *