افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کشف طبقه جدیدی از آنتی بیوتیک ها در خاک

کشف طبقه جدیدی از آنتی بیوتیک ها با جستجو در میکروبیوم خاک

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ژنوم وب، مواد شیمیایی تولید شده توسط میکروارگانیسم ها منبع اصلی (تولید) آنتی بیوتیک ها بوده اند.
از سوی دیگر آنتی بیوتیک های وابسته به کلسیم به ویژه در درمان عفونت های مقاوم به چند دارو موثر هستند؛ این موضوع محققان را به ریاست دانشگاه راکفلر در آمریکا به جستجوی خوشه های ژنی مرتبط با این عملکرد در یک سری نمونه های متاژنوم محیطی هدایت کرد.
این محققان در مجله Nature Microbiology گزارش دادند که موفق به کشف و شناسایی طبقه ای از آنتی بیوتیک ها به نام malacidins شده اند که علیه پاتوژن های مقاوم به چند دارو فعال هستند.
محققان در مقاله خود نوشتند: روش های کشف آنتی بیوتیک بر پایه متاژنوم هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد اما مقیاس بندی و اتوماسیون روشی که در این مقاله توصیف شده است، کشف سیستماتیک آنتی بیوتیک های ( طبیعی) را که تاکنون در متاژنوم جهان نهفته بودند، میسر می سازد؛ این روش یک رویکرد بالقوه قدرتمند برای مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی ارائه می دهد.
مقاومت به آنتی بیوتیک یعنی میکرب ‌های بیماری‌زا که برای مبارزه با آنان آنتی ‌بیوتیک استفاده می ‌شوند، با جهش ژنی (موتاسیون) نسبت به این داروها مقاومت پیدا می کنند و نسل‌ های جدیدی بوجود می یایند که نمی توان با آنها مبارزه کرد.
محققان در جریان یک سری بررسی ها متوجه شدند که عملکرد malacidins به حضور کلسیم وابسته است؛ همچنین نتایج یک سری تحقیقات دیگر نشان داد که malacidins نسبت به باکتری Gram-positive از جمله پاتوژن های مقاوم به چند دارو فعال هستند. همچنین محققان در آزمایش بر یک الگوی موش متوجه شدند که استفاده موضعی از malacidin A، یک زخم آلوده به استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متسییلین، ضدعفونی کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *