افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کشف دارو جدید برای پیشگیری از ایست قلبی

1409558925295_6

روزانه در خبرها و در اطراف خود شاهد این هستید که بیان می کنند افراد بر اثر ایست قلبی و بالا رفتن آریتمی قلبی به مرگ ناگهانی دچار شدند در این بخش به کشف دارو جدید برای پیشگیری از ایست قلبی و جزئیات آن می پردازیم .

سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا به سبب مشکلات قلبی جان خود را از دست می‌دهند. قلب افراد دچار آریتمی نمی‌تواند خون را به طور منظم پمپ کرده و این امر موجب ایجاد زنجیره‌ای از واکنش‌ها می‌شود که نه تنها باعث تضعیف قلب خواهد شد بلکه منجر به بی‌هوشی و در اغلب موارد مرگ می‌شود.
حال یک داروی آزمایشی ممکن است بتواند با باز کردن انتخابی کانال‌هایی ویژه برای ارتباط الکتریکی بین سلول‌های همجوار قلبی برای افراد دچار مشکلات قلبی مفید واقع شود.
از چند سال پیش پزشکان برای کنترل این مشکل یک دستگاه‌ بسیار کوچک فلزی به نام ICD را وارد بدن می‌کنند. این دستگاه که به شکل بیضی و به اندازه‌ی یک سکه است، به احیاء قلب در زمان آغاز آریتمی کمک می‌کند.
اما دستگاه‌های ICD در مورد پیشرفت بیماری کاربرد نداشته و از این رو محققان برای مدت طولانی به دنبال ساخت دارویی بودند که هم نتایج ICD را به دنبال داشته باشد هم بتواند علائمی که ضربان قلب را به طور ناگهانی خطرناک می‌سازند را کاهش داد.
کمپانی زیلند که تولید کننده پپتید یا پروتئین‌های کوچک است، معتقد است این دارو می‌تواند با بازیابی هم‌زمانی قلب ریسک آریتمی را کاهش داد. به نظر می‌رسد این مسئله در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات که در متروهلث انجام گرفت، مشاهده شد.
این دارو جدید بر روی خوکچه‌های هندی آزمایش شد. پیش از مصرف دارو به خوکچه‌ها محلولی داده شده که خاصیت اسیدی جریان کرونری را افزایش می‌دهد و حالتی مشابه حمله‌ی قلبی را ایجاد می‌کند.
به گفته‌ی دکتر رزنبام، دارو آزمایشی (ZP123) می‌تواند طی یک سال آینده برای آزمایش بالینی آماده شود. برخلاف آزمایش شبیه‌سازی شده بر روی یوانات، دارو فقط بر روی افرادی آزمایش خواهد شد که درگیر حمله‌ی قلبی هستند.

پزشکین : کشف دارو جدید برای پیشگیری از ایست قلبی

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *