افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کسانی که دچار حمله قلبی شده اید شیوه زندگی خود را تغییر دهید

کسانی که دچار حمله قلبی شده اید شیوه زندگی خود را تغییر دهید

download (1)

 

توصیه های پزشکان به کسانی که دچار حمله قلبی شده اید شیوه زندگی خود را تغییر دهید جزئیات بیشتر چگونگی نحوه تغییر زندگی برای این بیماران را به طور کامل در ادامه مطلب شرح داده ایم .

حمله قلبی یک وضعیت تهدید کننده پزشکی است که در آن جریان خون به قلب به طور ناگهانی متوقف می شود و بافت های اطراف آن بالافاصله دچار آسیب می گردند. زنده ماندن بعد از حمله قلبی در نهایت بستگی به شدت بیماری، و همچنین سرعت درمان آن دارد.

پایبندی به شکل صحیح درمان ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی در آینده کمک کند. این در حالی است که اکثر مردم بعد از اولین حمله قلبی شانس زنده ماندن دارند.

حمله قلبی یک رویداد تهدید کننده زندگی است و جان سالم به در بردن از آن البته یک خوش شانسی تلقی می شود. اگر مبتلا به حمله قلبی برای اولین بار شده باشید، بعد از گذشت چند هفته احساس بهتری خواهید داشت اما بسیار مهم استکه برای جلوگیری از بروز مجدد آن راهکارهای مراقبتی را بدانید و به کار ببندید.

استفاده از داروها: داروها تنها بخشی از برنامه درمانی بعد از حمله قلبی است. بسته به این که چه مقدار از بافت قلب شما آسیب دیده است و سایر عوامل خطر دیگر، پزشک دارو تجویز خواهد کرد. همچنین برای سایر شرایط پزشکی ممکن است برخی از داروهای مخدر تجویز شود. شرایطی از قبیل:

فشار خون بالا

کلسترول بالا

درد قفسه سینه

دیابت

کاهش وزن

نوتوانی: شما در صورتی که دچار حمله قلبی شده باشید، نیاز به برنامه های توانبخشی و نوتوانی قلبی دارید. این برنامه ها توسط پزشکان و سایر متخصصان پزشکی تجویز و اجرا می شوند و برای نظارت بر روند بیماری و نحوه بهبود آن بعد از حمله قلبی طراحی شده اند. بازتوانی قلبی همراه با تغییراتی در شیوه زندگی، و کنترل عوامل خطر قلبی است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که شما در بازتوانی قلبی باید برخی از اهداف را در نظر داشته باشید. از قبیل:

فشار خون کمتر از ۹۰/۱۴۰ میلی متر جیوه

دور کمر کمتر ز ۳۵ اینچ برای زنان و کمتر از ۴۰ اینچ برای مردان

شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹

کلسترول خون کمتر از ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر

قند خون کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر در حالت ناشتا

شیوه زندگی: شیوه زندگی سالم می تواند طرح درمان های پزشکی بعد از حمله قلبی را کامل کند. سبک زندگی فعلی خود را در نظر بگیرید و به دنبال شیوه هایی برای بهبود آن باشید.

ورزش: زمانی که پزشک شما اجازه فعالیت بدنی به شما می دهد، یک برنامه ورزشی برای بهبود شرایط بدنی بعد از حمله قلبی آغاز خواهد شد. ورزش منظم علاوه بر این که برای کنترل وزن مفید است، عضلات و ماهیچه ها را تقویت می کند و برای بهبود پمپاژ خون توسط قلب مفید است. ورزش های هوازی بهترین گزینه ها هستند. ورزش هایی از قبیل:

شنا کردن

دوچرخه سواری

دویدن

راه رفتن در حد متوسط یا تند

این نوع ورزش ها به افزایش میزان اکسیژن در بدن و همچنین توانایی قلب برای پمپاژ خون به سایر اعضای بدن کمک می کند ضمن این که باعث کاهش فشار خون بالا، استرس و کاهش کلسترول می شود.

اگر شما متوجه هر گونه علائم غیر طبیعی در حین ورزش مانند تنگی نفس، ضعف در اندام ها یا درد در قفسه سینه شدید، ورزش را متوقف کنید و با پزشک خود در تماس باشید.

رژیم غذایی: ثابت شده که رژیم غذایی کم چرب و کم کالری برای جلوگیری از حمله قلبی مفید است. با این حال اگر یکبار دچار این عارضه شده اید، باید راهکارهای غذا خوردن سالم را برای جلوگیری از وقوع مجدد آن به کار ببندید. اجتناب از چربی های ترانس و چربی های اشباع در هر زمان لازم است. این چربی ها به تشکیل پلاک در شریان ها کمک می کند و اگر شریان ها مسدود شوند خون دیگر نمی تواند به قلب جریان داشته باشد و حمله قلبی حادث می شود.

خوردن غذاهای پرکالری نیز منجر به اضافه وزن و فشار خون بالا می شود. شما برای کنترل وزن نیاز به مصرف غذاهای بیشتر گیاهی، گوشت بدون چربی، محصولات لبنی کم چرب و میوه ها و سبزیجات دارید ضمن این که باید حتما روغن زیتون و آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ترک سیگار: انجام این کار بخصوص بعد از حمله قلبی بسیار حیاتی است. سیگار کشیدن خود عامل بروز بیماری های قلبی است و فشار خون بالا و خطر تشکیل لخته را افزایش می دهد ضمن این که منجر به کاهش میزان اکسیژن خون می شود. ترک سیگار به طور قابل توجهی خطر بروز حملات قلبی را در آینده کاهش می دهد.

کنترل سایر عوامل خطر: گذشته از رژیم غذایی، ورزش و ترک سیگارف کنترل سایر عوامل خطر به جلوگیری از بروز حمله قلبی مجدد کمک می کند. با پزشک خود برای کنترل این موارد مشورت کنید:

فشار خون

کلسترول بالا

دیابت

استرس غیر معمول

نگرانی های بهداشت روانی مانند اضطراب و افسردگی

اورژانس های پزشکی

اگر در معرض خطر حمله قلبی دیگر قرار گرفتید، بسیار مهم است که هر گونه علائم را با پزشک خود در میان بگذارید و یا حتی بالافاصله با اورژانس در تماس باشید. علائمی از قبیل موارد زیر را نادیده نگیرید:

خستگی ناگهانی و شدید

درد قفسه سینه و درد در یک یا هر دو دست

ضربان قلب سریع

سرگیجه یا غش

ورم ساق پا

تنگی نفس

چشم انداز بلندمدت

بهبود سلامت قلب بعد از اولین حمله قلبی بستگی به این دارد که تا چه حد به طرح درمانی پزشک تان پایبند باشید. همچنین این عامل به توانایی شما برای شناسایی مشکلات احتمالی بستگی دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین می زند که سالانه ۷۳۵ هزار نفر به حمله قلبی مبتلا می شوند و ۲۱۰ هزار نفر حمله دوم را هم تجربه می کنند.

 

پزشکین : کسانی که دچار حمله قلبی شده اید شیوه زندگی خود را تغییر دهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *