افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از کجا بدانیم بدنمان دچار کمبود آب شده است

علائم-کمبود-آب-در-بدن

  • کم آب شدن بدن تمایل به مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد. اگر احساس کردید گاهی اوقات گرایش زیادی به مصرف مواد شیرینی پیدا می‌کنید، می‌تواند نشانه کم آب شدن بدن باشد.

تشنگی و از دست رفتن آب بدن مساله کم‌اهمیتی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. حفظ تعادل آب بدن یکی از نکات اساسی در حفظ سلامت بدن است و کم شدن آن تا حد زیاد می‌تواند جان آدمی را به خطر بیندازد و حتی فرد را تا سر حد مرگ پیش ببرد. تشنگی علاوه‌بر اثرات منفی که روی سلامت جسم به جا می‌گذارد، می‌تواند سلامت روان آدمی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث تحریک‌پذیری، خستگی و تغییرات خلق و خو شود.

اما به‌طور کلی، از دست رفتن آب بدن نشانه‌هایی دارد که باید آنها را جدی گرفت:
زمانی که آب بدن کم می‌شود، دهان به‌طور طبیعی بدبو می‌شود. کاهش آب بدن تولید و ترشح بزاق را کاهش می‌دهد که این امر باعث رشد بیش از حد باکتری‌ها داخل دهان می‌شود و در نتیجه تنفس فرد بدبو می‌شود.
گرفتگی ماهیچه‌ها از مشکلاتی است که در گرما به سراغ افراد می‌آید. بنابراین عدم مصرف آب و مایعات کافی به‌ویژه در هوای گرم می‌تواند گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها را به همراه داشته باشد.
کم آب شدن بدن تمایل به مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد. اگر احساس کردید گاهی اوقات گرایش زیادی به مصرف مواد شیرینی پیدا می‌کنید، می‌تواند نشانه کم آب شدن بدن باشد. بدن بدون آب کافی در تولید گلیکوژن دچار مشکل می‌شود و در نتیجه قند بیشتری می‌طلبد.
نیمه‌کاره ماندن فعالیت بدنی از جمله علامت‌های کم شدن آب بدن است. کم‌آبی بدن باعث کاهش فشار خون می‌شود که قلب را به سخت کار کردن وادار می‌کند و فعالیت بدنی کاهش می‌یابد.
خشک شدن پوست بدن از بارزترین نشانه‌های کم‌آبی است. برای آزمایش این علامت می‌توانید بدن را نیشگون بگیرید. زمانی که بدن آب خود را از دست می‌دهد، پوست حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد بنابراین با نیشگون گرفتن پوست، نازک به نظر می‌رسد و حالت کشسانی زیر دست احساس نمی‌شود. تاری دید از دیگر علامت‌های کم‌شدن آب بدن است. با کمبود مایعات بدن، چشم‌ها خشک و فرد دچار تاری دید می‌شود.

افرادی که تاری دید پیدا می‌کنند باید از انجام کارهایی چون رانندگی که به تمرکز بالایی نیاز دارد، خودداری کنند. نداشتن اشک یکی دیگر از علائم کم‌آب شدن بدن است. اگر هنگام گریه کردن، هیچ اشکی از چشم‌ها سرازیر نشد یا مقدار آن بسیار کم بود، نشانه آن است که بدن به‌شدت دچار کم‌آبی شده است

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *