افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کبد و ناسازگاری آن با چای سبز

218531_853

چای سبز خاصیت های زیادی دارد در این قسمت می خواهیم یکی از مضرات و اثرات منفی آن بر کبد را بیان کنیم مطالعات زیاد نشان داده کبد و ناسازگاری آن با چای سبز همراه ما باشید در ادامه مطلب .

کبد کارهای مختلفی در بدن انجام می‌دهد. کبد ساختن فاکتورهای انعقادی و ساخت فاکتور ۸ را برعهده دارد کبد، کار ۵ عضو حیات اصلی بدن را بر عهده دارد.

وی افزود: کبد ساختار بسیاری از هورمون‌ها مثل آلبومین را برعهده دارد. هرچه آلومین بدن کم باشد، در پاها و شکم بیشتر می‌شود. ورم بدن در کسانی که دچار ناراحتی در پاها و شکم می‌شوند وجود دارد. زمانی که کبد ناراحت می‌شود از داروهای متابولیزه باید استفاده کرد.

وی تصریح کرد: متابولیسم اصلی هورمون‌ها در کبد انجام نمی‌شود و در نتیجه سنتز کبد در بدن اتفاق نمی‌افتد. کبد عضو اصلی بدن است. در مراحلی که این بیماری پیشرفت نکرده باشد می‌توانیم از پروتئین استفاده کنیم. از گوشت قرمز باید کمتر استفاده کنیم و مصرف مرغ و ماهی را بیشتر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: داروها گیاهی برای کبد ضرر ندارد و در درمان کبد تأثیرات بسیاری دارد.

چای سبز اگر زیاد مصرف شود به کبد آسیب می‌رساند. داروهای عطاری و گیاهی کبد را معرض آسیب جدی قرار می‌دهند. داروهایی که کلاس جی ام و ورزش دارند، حاوی هورمون‌هایی هستند که عضلات را قوی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: آندروژن‌ها آسیب جدی به کبد وارد می‌کنند، هورمون‌ها و قرص‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی تجویز می‌شود برای کبد ضرر دارد. خیلی از داروهایی که برای درمان کبد مفید هستند را نباید بدون اجازه پزشک مصرف کنیم. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث سینوزیت می‌شود و افراد را دچار زردی می‌کند. داروهای روانپزشکی و اعصاب نیز مصرف نشود زیرا در طولانی مدت باعث زردی، خارش، و تغییر رنگ ادرار می‌شود. حتماً قبل از مصرف قرص‌ها به دکتر مراجعه شود. مصرف مسکن‌ها با دوز پایین آسیب کبدی را کمتر می‌کند. مصرف زیاد استامینوفن کشنده است. الکل و مشروبات الکلی کبد را از کار می‌اندازد مسکن‌های ژلوفن، و دیکلوفناک در بیماری‌ مزمن کبدی استفاده نشود.

 

پزشکین : کبد و ناسازگاری آن با چای سبز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *