افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش وزن سریع بهتر است یا تدریجی ؟

کاهش وزن سریع بهتر است یا تدریجی ؟

art_1420

خیلی از افراد می خواهند با رژیم های سخت در مدت زمان کمی وزن خود را کم کنند پژوهشگران گفته هایی ارائه داده اند درباره این سوال که کاهش وزن سریع بهتر است یا تدریجی ؟  با ما باشید .

محمدحسین عزیزی متخصص تغذیه  با اشاره به این که بهترین روش کاهش وزن تدریجی و طولانی مدت است، اظهار کرد: بیشتر افراد سعی در این دارند که در کوتاه‌ترین زمان بیشترین کاهش وزن را داشته باشند. این روش مناسبی برای کاهش وزن نیست بلکه روش تدریجی و طولانی مدت بهترین گزینه برای کاهش وزن است.
وی افزود: متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند کاهش وزن سریع نباید انجام شود و در حقیقت هفته‌ای نیم کیلو باید وزن افراد کاهش یابد زیرا در غیر این صورت به سلامت و فیولوژی بدن آسیب می‌رساند. بهتر است کاهش وزن در مدت یک سال انجام شود.
عزیزی تصریح کرد: به طور معمول اگر فردی ۱۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد باید در ۲۰ هفته وزن خود را ۱۰ کیلو کاهش دهد. براساس اصول تغذیه و مقدار طبیعی باید هفته‌ای نیم کیلو وزن کاهش پیدا کند. ابتدا باید اضافه وزن فرد تعیین شود سپس وزن کاهش یابد.
این متخصص تغذیه تأکید کرد: برنامه اصلاح تغذیه و روش‌های کاهش وزن برای مردان و بانوان متفاوت است. براساس قد و وزن کاهش وزن آنها انجام می‌‌شود. کم کردن ۱۰۰ از قد آقایان و ۱۰۵ از قد بانوان وزن آنها را تعیین می‌کند.
وی افزود: به طور طبیعی بیشتر از هفته‌ای یک کیلو کاهش وزن سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و او را دچار کمبود ویتامین و املاح مختلف می‌سازد.
عزیزی در پایان گفت: برای سرعت بخشیدن در کاهش وزن بهتر است از سبزی‌ها و میوه‌هایی که فیبر بیشتری دارند، استفاده شود. مصرف کافی میوه‌ها و سبزی‌ها، کاهش مصرف مواد نشاسته‌دار، کاهش مصرف مواد قندی و چربی‌دار، کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.
به طور کلی مواد خاصی برای کاهش وزن وجود ندارد. نباید برای کاهش وزن مواد خاصی پیشنهاد شود زیرا این مقوله صحت ندارد.
پزشکین : کاهش وزن سریع بهتر است یا تدریجی ؟ 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *