افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش درد با گیاه نعناع

download (1)

نعنا گیاهی هست که همه آن را تقویت کننده دستگاه گوارشی می دانند در این جا می خواهیم فواید این گیاه و آشنا کنیم شما را با کاهش درد با گیاه نعناع همراه ما باشید .

یک کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی معتقد است که اگر چه گیاهان تازه همانند میوه‌ها و سبزیجات برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند و برای سلامتی بسیارمفیدند، اما گاه در هرم غذایی فراموش می‌شوند.

 با بیان اینکه نعنا خاصیت آنتی‌اکسیدانی فراوانی نسبت به هر گیاه دیگری دارد، افزود: یاد گرفتن استفاده از گیاهان تازه و آشنایی با انواع آنها مانند نعنا در آشپزی می‌تواند به کاهش جذب سدیم کمک کند.

وی در ادامه به فواید درمانی نعنا اشاره کرد و افزود: نعنا حاوی آنتی‌اکسیدانی است که تاثیر بهبودبخش آن بر روی نشانه‌های حساسیت فصلی مورد مطالعه قرار گرفته و به دلیل خاصیت ضد التهابی به عنوان یک درمان موثر به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: گرچه شیردهی می‌تواند تجربه‌ای جالب و طبیعی برای خانم‌هایی که تازه مادر شده‌اند باشد، ولی می‌تواند باعث درد و زخم نوک پستان شود. مطالعات منتشر شده در مجله بین‌المللی شیردهی در اپریل ۲۰۰۷ نشان می‌دهد که عصاره نعنا در جلوگیری از درد و ترک خوردن نوک پستان در مادرانی که یک فرزند دارند، موثر است.

این کارشناس تغذیه در ادامه با اشاره به درمان نعنا در سرماخوردگی، گفت: نعنا حاوی عصاره‌ای طبیعی است که به فرو نشاندن خلط و مخاط دهان و بینی کمک می‌کند. مخصوصا زمانی که با چای مخلوط شود می‌تواند برای رفع گلودرد موثر باشد.

وی در خصوص خواص نعنا برای درمان سوء‌هاضمه گفت: نعنا گیاهی آرام‌بخش و تسکین‌دهنده بوده و هزاران سال برای کمک به رفع سوءهاضمه و دل درد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گذشته مردم فکر می‌کردند که نعنا جریان زرداب معده را بهبود می‌بخشد و این عمل هضم غذا را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

به گفته وی مردم به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از روغن نعنا، درمانی موثر و بدون عارضه برای کسانی است که از درد شکم و ناراحتی‌های مرتبط با سندروم سوزش شکم رنج می‌برند.

جولانا افزود: پژوهشگران مطالعاتی را روی موش‌ها انجام داده و خاصیت ضد درد بودن نعنا را آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که چایی که با نعنای برزیلی درست شده بود به اندازه آسپیرین و ایندامتاسین در کاهش درد موثر است.

وی اضافه کرد: استفاده موضعی از روغن، کرم و لوسیون نعنا، باعث آرامش‌بخشی و مرطوب شدن پوست‌هایی می‌شود که توسط حشرات گزیده شده‌اند، همچنین این مواد برای افرادی که جوش دارند و از دیگر عارضه‌های پوستی رنج می‌برند نیز درمانگر موثری است.

 

پزشکین : کاهش درد با گیاه نعناع

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *