افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاربردهای آنتی بیوتیک در درمان بیماری ها

1792583

  • آنتی بیوتیک به نوعی ماده شیمیایی اطلاق می شود که جهت از بین بردن میکروب های ذره بینی ، قارچ ها و باکتری های مضری که در بدن انسان فعالیت می کنند، ساخته شده است.

مواد طبیعی با خاصیت ضد میکروبی – موادی از شیر ترش گرفته تا لاک لاک پشت –  از هزاران سال قبل مورد استفاده بوده‌اند، اما عصر آنتی‌بیوتیک‌های مدرن از سال ۱۹۲۶ آغاز شد که آلکساندر فلمینگ کشف کرد که یک قارچ کپکی از جنس پنی‌سیلیوم ماده‌ای تولید می‌کند که می‌تواند برخی از انواع باکتری را از بین ببرد.از آن هنگام تاکنون تعداد زیادی از آنتی‌بیوتیک ‌- که برخی مانند پنی‌سیلین منشاء طبیعی دارند و برخی دیگر به طور مصنوعی ساخته شده‌اند، برای درمان بیماری‌های میکروبی از گلودرد چرکی گرفته تا سل و سوزاک مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

آنتی‌‌بیوتیک‌ها بر خلاف درمان‌های قدیمی برای درمان عفونت‌ها که معمولا حاوی موادی شیمیایی مانند استرکنین یا آرسنیک بودند و خود دارای سمیت زیادی بودند، عوارض جانبی نسبتا کمی دارند و به طور کارآمدی میکروب‌ها را از بین‌می‌برند.

اولین آنتی‌‌‌بیوتیک‌ها از جانداران زنده به دست می‌آمدند، مانند پنی‌سیلین که از قارچ پنی‌سیلیوم به دست می‌‌آید یا استرپتومایسین که از باکتری جنس استرپتومایسس آن را تولید می‌‌کند اما با  پیشرفت شیمی آلی امروزه بسیاری از آنتی‌‌بیوتیک‌ها به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند مانند داروهای سولفونامیدی.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *