افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه ژنتیک و حوادث زایمانی می تواند موجب بروز صرع شود؟

ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در ایران

تهران – ایرنا – متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در ایران است، گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی به طور متوسط ۱ درصد از افراد جوامع مختلف مبتلا به بیماری صرع هستند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ گزارش روز یکشنبه ایرنا از دبیرخانه چهاردهمین کنگره بین المللی صرع، دکتر محمود معتمدی رئیس هیات موسس بخش ایرانی ILAE (انجمن بین المللی لیگ علیه صرع) در مورد علت بیماری صرع، گفت: این موضوع در کشورهای مختلف متفاوت بوده ولی به طور کلی شایع‌ ترین علت در کشورهای دیگر نامعلوم بوده ولی در ایران زمینه ژنتیکی و بعد از آن حوادث زایمانی و نرسیدن اکسیژن به مغز نوزادان بیشترین دلیل ابتلا به صرع است.
وی با بیان اینکه فراوانی صرع در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است، گفت: در هر کشور بسته به شرایط اجتماعی و … فراوانی و شایع‌ترین علت صرع معنی متفاوتی پیدا می‌کند همچنین به طور کلی در کشور ما آمار رسمی در مورد تعداد مبتلایان به صرع وجود ندارد و در این زمینه تخمین‌هایی صورت گرفته است.
معتمدی بیان کرد: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی متوسط ۱ درصد از افراد جوامع مختلف مبتلا به بیماری صرع هستند و اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر باشد حدود ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع وجود دارد. البته آمارها به صورت رسمی و جامع ثبت نمی‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب گفت: به طور مثال در روستاها برخی از افراد ممکن است صرع داشته باشند ولی به دلیل ناتوانی مالی و مراجعه نکردن به پزشک تشخیص بیماری آنها صورت نمی‌گیرد و شناسایی نمی‌شوند و در برخی شهرها مراجعه بیماران به پزشک انجام می شود ولی در آمارها ثبت نمی‌شود. بنابراین به صورت کلی و تخمینی پیش بینی می‌شود که حدود ۸۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به صرع در کشور ما وجود داشته باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *