افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه وزن خود را در بارداری کنترل کنیم

X1380578609

بخوانید در این جا درباره عوارض اضافه وزن در بارداری و این که چگونه وزن خود را در بارداری کنترل کنیم ، توضیحات کاملی در مورد اضافه وزن در این دوران را به طور کامل شرح می دهیم .

یک گزارش‌ها حاکی از آن است که در حدود نیمی از زنان دچار اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری می‌شوند و این افزایش وزن، مادر و جنین را در معرض خطر مشکلات شدید بهداشتی از جمله پره اکلامپسی قرار می‌دهد.

علاوه براین دیابت حاملگی عارضه دیگر اضافه وزن بیش از حد است و این زنان در سالهای بعد از حاملگی، هفت بار بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خواهند بود.

در مقابل از دست دادن وزن در دوران بارداری نیز خطرناک است و می‌تواند عوارض جسمی جدی مانند تولد زودرس، وزن کم نوزاد هنگام تولد، و … را به همراه داشته باشد. با توجه به مطالعات از هر ۵ زن باردار، ۱ زن به اندازه کافی دراین دوران وزن نمی‌گیرد.

وزن ایده آل در دوران بارداری بستگی به این دارد که شما قبل از بارداری چه وزنی داشته‌اید. با توجه به دستورالعمل‌های جاری زنانی که دارای یک وزن طبیعی با شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ قبل از بارداری بوده‌اند، باید بین ۲۵ تا ۳۵ پوند در طول بارداری وزن اضافه کنند. زنانی که قبل از حاملگی کم وزن بودند و شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵ داشته‌اند، باید بین ۲۸ تا ۴۰ پوند وزن در بارداری به دست بیاورند و همچنین زنانی که اضافه وزن با شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ قبل از حاملگی داشته‌اند، باید بین ۱۵ تا ۲۵ پوند وزن در دوران حاملگی داشته باشند. زنان چاق با شاخص توده بدنی ۳۰ یا بیشتر قبل از حاملگی، ۱۱ تا ۲۰ پوند وزن در دوران بارداری باید اضافه کنند.

 

قبل از بارداری اگر اضافه وزن دارید آن را کنترل کنید و سپس برای بارداری اقدام کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *