افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه بفهمم زندگی زناشویی من در بحران است

 

 

  • توجه داشته باشید که بدون کمک، رابطهٔ شما با همسرتان هرگز با گذر زمان بهبود نخواهد یافت. همین که میزان خاصی از احساسات تنفر و آزردگی، خشم و خصومت بر زندگی شما غالب شود، روابطتان را با همسرتان بدتر خواهد کرد؛ پس با آگاهی از اینکه روابط شما مشکل دارد و انجام‌دادن عملی مناسب و فوری، ضروری است از رسیدن به نقطهٔ بحرانی در رابطه اجتناب کنید.

 

 

 

دعواهایی که بین زن و شوهر پیش می آید ممکن است از کنترل خارج شود و دیگر از شکل نمک زندگی بودن خارج شود اما چگونه باید این موضوع را متوجه شد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ چه زمانی به خودتان می‌گویید، رابطه من و همسرم دچار مشکل شده و نیاز به کمک دارم؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانید از زمان آن آگاه شوید؟ بعضی افراد ممکن است زمانی آگاه شوند که رابطه‌شان با همسرشان آن چنان مشکل دارد که دیگر اصلاح رابطه غیرممکن باشد. اگر همسران در زمان مناسب به دنبال کمک برای اصلاح رابطه‌شان بروند، بخت بیشتری برای بهبود، حفظ و در واقع، تقویت رابطه‌شان دارند. اگر مدت مدیدی صبر کنیم و به دنبال کمک نباشیم، احتمالش بیشتر است که در ورطهٔ الگوهای مخرب و تنفر و آزردگی بیفتیم و همهٔ امیدها را برای تغییر از دست بدهیم. به هر ترتیب، برخی از روان‌شناسان با مطالعهٔ زندگی زوج‌هایی که رابطه‌شان متشنج است، به هفت علامت هشداردهنده که نشان‌دهندهٔ وجود مشکل در رابطهٔ بین آن‌هاست اشاره کرده‌اند.

هفت علامت هشداردهنده در رابطه زناشویی

۱. چالش با همسرتان بیش از آنکه در زندگی‌تان استثنا باشد به قاعده و اصل تبدیل شده است.
۲. درک همدلانه، آسایش و راحتی به ندرت در زندگی‌تان یافت می‌شود.
۳. به یاد نمی‌آورید که چه چیزی در همسرتان وجود داشت که در وهلهٔ اول برای شما جذابیت داشت.
۴. در رابطهٔ شما با همسرتان صمیمیت کم است یا هیچ گونه صمیمیتی دیده نمی‌شود: اتاق‌های خود را جدا می‌کنید، علاقهٔ کمی به همدیگر دارید و خصومت بین شما و همسرتان چنان سیطره دارد که صمیمیت را در زندگی شما غیرممکن می‌سازد.
۵. زمان بسیار اندکی با همدیگر هستید و به نظر می‌رسد که دوستان شما برایتان مهم‌تر از همسرتان هستند.
۶. واکنش به موقعیت‌ها، ارتباطی با مخالفت‌های شما با همسرتان ندارد؛ برای مثال، احساس می‌کنید همسرتان شما را دوست ندارد، زیرا غذایی که شما پخته‌اید دوست ندارد.
۷. برای تغییر هر چیزی در زندگی خود، احساس درماندگی و ناامیدی می‌کنید. احساس خشم، تنفر، ناراحتی و استیصال احساسات غالب در شما است.

اگر هر یک از این احساسات یا همهٔ این‌ها را در زندگی خود دیدید، بدانید که:

  • رابطهٔ شما با همسرتان دچار مشکل است و طولی نخواهد کشید که مشکلات وخیم‌تری همچون خیانت را شاهد خواهید بود؛
  • حسادت‌ها افزایش خواهد یافت؛
  • سکوت بین شما و همسرتان طولانی‌تر خواهد شد؛
  • گاهی اوقات حتی آزارها و سوءاستفاده‌های کلامی و جسمی بینتان اتفاق خواهد افتاد.

پیشگیری از رسیدن به نقطه بحران

پیش از اینکه رابطه‌تان به نقطه بحرانی برسد، به این هفت علامت هشداردهنده توجه کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود کارهای زیر را انجام دهید:
۱. نزد روان‌شناس یا مشاور بروید.
۲. کتاب‌های کاربردی و معتبر را در زمینه ارتباطات مناسب و مثبت مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که بدون کمک، رابطهٔ شما با همسرتان هرگز با گذر زمان بهبود نخواهد یافت. همین که میزان خاصی از احساسات تنفر و آزردگی، خشم و خصومت بر زندگی شما غالب شود، روابطتان را با همسرتان بدتر خواهد کرد؛ پس با آگاهی از اینکه روابط شما مشکل دارد و انجام‌دادن عملی مناسب و فوری، ضروری است از رسیدن به نقطهٔ بحرانی در رابطه اجتناب کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *